همشهری آنلاین: لیام فاکس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس از تصمیم واشنگتن درباره افزایش تعرفه واردات برخی فلزات از کانادا، مکزیک و اروپا ابراز تأسف کرد و آن را احمقانه خواند.

 لندن تصمیم واشنگتن درباره افزایش تعرفه فلزات را احمقانه خواند

به گزارش ایرنا، «فاکس» افزود: تأسف‌آور است که ایالات‌متحده آمریکا تصمیم گرفته است تا به بهانه امنیت ملی بر واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه وضع کند. وی بابیان اینکه فولاد صادراتی انگلیس در صنایع دفاعی آمریکا مورداستفاده قرار می‌گیرد، تصمیم آمریکا دراین‌باره را احمقانه خواند.

در همین حال صنایع فولاد انگلیس نیز اعلام کرد که افزایش تعرفه واردات فلزات، نه‌تنها به انگلیس بلکه به اقتصاد آمریکا خسارت وارد می‌کند. طبق اعلام این نهاد انگلیسی 7 درصد فولاد صادراتی انگلیس به ارزش 360 میلیون پوند راهی آمریکا می‌شود.

گارث استیس مدیر صنایع فولاد انگلیس در اظهارنظری گفت: ترامپ از قبل تفنگ خود را مسلح کرده بود و امروز دولت آمریکا با شلیک آن یک جنگ اقتصادی فاجعه‌بار را آغاز کرده است.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که در واکنش به این موضوع و در اقدامی تلافی‌جویانه، تعرفه‌‌های سنگینی برای برخی برندهای مشهور آمریکایی وضع خواهد کرد. ژان کلود یونکر طی اظهارنظری گفت که امروز، روز بدی برای تجارت جهانی به شمار می‌رود.

صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر کانادا نیز در اظهارنظرهای جداگانه‌ای تصمیم آمریکا دراین‌باره را به‌شدت موردانتقاد قراردادند.

دولت آمریکا در ماه مارس (اسفند گذشته) اعلام کرده بود که تعرفه‌ 25 درصدی برای واردات فولاد و 10 درصدی برای واردات آلومینیوم اعمال می‌کند.

«ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه از نهایی شدن اجرای طرح اعمال تعرفه‌های یادشده بر واردات برخی فلزات از کانادا، مکزیک و اروپا خبر داد که می‌تواند آغازی بر یک جنگ جهانی تجاری قلمداد شود.

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تعرفه‌های جدید از روز اول ژوئن (11 خرداد) برای کشورهای یادشده هم اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی بیش از 31 هزار نیروی کار در سراسر این کشور در بخش صنایع فولاد مشغول به کار هستند که این تصمیم می‌تواند ضربه سنگینی برای این بخش محسوب شود. بزرگ‌ترین شرکت فولاد انگلیس موسوم به تاتا با 8 هزار و 500 نیروی کار، از اروپا خواسته تا هرچه سریع‌تر به تصمیم آمریکا واکنش نشان دهد.

تحلیلگران تحولات اخیر را به‌منزله آغاز یک جنگ جهانی تجاری قلمداد می‌کنند.

کد خبر 407018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha