جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۱ خرداد در تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی اقامه شد.

ابوترابی فرد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه حمله به عراق و افغانستان و جنگ‌های نیابتی در منطقه زوال آمریکا را سرعت داده است، اظهار کرد: جنگ یک سویه آمریکا با عراق، غیرقانونی بودن مشی سیاست خارجی آمریکا را تسریع کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز سیاست خارجی آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت‌هاست، گفت: قدرت‌های بزرگ و کوچک از این سیاست‌ها متنفرند گرچه اظهار نکنند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امروز آمریکا در جهان به عنوان مجرم شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: شاهد زوال تدریجی آمریکا و همچنین اقتدار ملت‌های منطقه هستیم؛ چراکه آمریکا در چالش با مشکلات اقتصادی خود است و بدهی دولت فدرال آمریکا به 20 تریلیون یعنی پنج برابر بودجه سالانه‌اش می‌رسد بنابراین این کشور توانایی ایستادگی در برابر امت اسلامی را از دست داده است.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدارهایشان با کارگزاران نظام و دانشجویان، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که ملت ما بارها تجربه کرده‌اند و امت اسلامی امروز شاهد تجربه مکرر آن است و مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، فهم دشمنی عمیق آمریکا با نظام اسلامی، امت اسلام و ملت ایران است.

وی با اشاره به وقایع تاریخی بعد از جنگ جهانی دوم و دشمنی‌های نظام سلطه با امت اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی با حمایت مزدوران منطقه‌ای و همراهی کامل آمریکا می‌خواست تا در جنگ 33 روزه با مقاومت اسلامی مسائل خود را در منطقه حل کند و نقشه خاورمیانه را تغییر دهد اما شاهد تغییر نقشه منطقه به نفع امت اسلامی بودیم.

وی اضافه کرد: آمریکا برای دستیابی به اهداف سلطه‌طلبانه ‌اش هزینه‌های زیادی در جنگ عراق متحمل شد تا بتواند یک پایگاه نظامی برای خود ایجاد کند اما با هزینه سنگین و ذلت در برابر ملت مقاوم و شجاع عراق مجبور به ترک این کشور شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز آمریکا شاهد دریافت سیلی‌های متعدد از مقاومت اسلامی و امت اسلام است، گفت: چگونه بر دشمنی او با امت اسلامی و ملت ایران اضافه نشود؟

وی با اشاره به اینکه امروز با قدرتی متفاوت از هنگام تولد انقلاب که برآمده از مقاومت و بصیرت اسلامی و قدرت دفاعی‌مان است در دنیا حاضر هستیم، تصریح کرد: با وحدت و انسجام برتر در جامعه جهانی در برابر نظام سلطه ایستاده‌ایم و به اهداف و آرمان‌های انقلاب دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه توصیه دیگر مقام معظم رهبری، نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه بود، اظهار کرد: در نقدهایمان باید از اهانت و هتک حرمت و اتهام پرهیز کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه ایجاد دو قطبی بر سر برجام نباید صورت گیرد، افزود: این یعنی تبیین مسیر حرکت امت اسلامی برای انجام یک وظیفه روشن دینی و خلق قدرت در برابر دشمن .

ابوترابی‌فرد در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت امت اسلامی، نصیحت نسبت به یکدیگر است و پیامبر(ص) تاکید دارند که باید در مسیر تحکیم پیوندهای جامعه و امت اسلامی ناصح یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به اینکه ناصح باید قلبش لبریز محبت به کسی باشد که او را نصیحت می‌کند، خاطرنشان کرد: یعنی باید با خلوص و قلبی پاک به یکدیگر تذکر دهیم تا بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نقد باید آراسته به ادب و اخلاق باشد، افزود: توصیه شده است که امت اسلامی باید به معنای واقعی کلمه ناصح یکدیگر باشند و رهبر معظم انقلاب در بیانات و سیره خود این درس را به ما داده‌اند.

وی با اشاره به نشست اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان، گفت:‌ این نشست یک کلاس آموزش برای مسئولین کشور بود.

وی در ادامه به سخنی از امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند مردم از سخن حق و مشورت منطبق به عقل و عدالت نسبت به من پرهیز نکنید و این راهی است که باید مسئولین کشور بپیمایند یعنی باید نصیحت ناصح را گوش داده و آن را احترام کند و باید با نقد صحیح راه را برای تحکیم امت هموار نمود.

به گزارش ایسنا، ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه مراد از حیات بر اساس قرآن، حیات الهی است که ثمره شیرین حیات عقلانی خواهد بود، تصریح کرد: کسانی در مدرسه دین حاضر می‌شوند که از حیات عقلانی برخوردارند و با اجابت و دعوت خدا و رسول به حد والای حیات یعنی حیات الهی دست می‌یابند و عمل صالح نیز ثمره حیات طیبه است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه رمز ماندگاری و پایداری جوامع انسانی است، خاطرنشان کرد: یک جامعه آراسته به نور وحی راه را برای حیات و تعالی و تکامل دیگر جوامع بشری هموار می‌کند و در این مسیر صبر کلیدواژه شناخت حق و ایمان به حق و ایستادگی در کنار حق است که در ماه مبارک رمضان برای آن تمرین می‌کنیم و از دستاوردهای کلاس رمضان، آراستگی به مدارج بالای صبر است.

وی افزود: افراد جامعه اسلامی در حیات فردی خود باید صادق باشند تا به قله‌های کمال و سعادت دست یابند به طور مثال اگر صبر فردی در جان یک زوج جوان تجلی یابد در حیات خانوادگی خویش بر مشکلات فائق می‌شوند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در سایه صبر است که دانشگاه تهران بهترین جوانان را با بالاترین مدارج علمی می‌پذیرد و با صبر در تحصیل دانش است که شاهد موفقیت چهره‌هایی همچون شهید والا مقام علی‌محمدی هستیم. این دانشمند هسته‌ای کشور که تمام مدارج علمی خود را در ایران و بعد از انقلاب اسلامی سپری کرد و اولین دانشجوی فارغ‌التحصیل دکترای دانشگاه صنعتی شریف شد که بیش از 50 مقاله مرجع به دنیا ارائه کرد و به چهره‌ای خاص در دنیای علم تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه صبر بر دانش و تحصیل علم انسان را به قله‌های علم و دانش می‌رساند، ‌گفت: آیت‌الله بهجت 90 سال محصل بودند و صبر بر تحصیل علم او را به جایگاه رساند.

ابوترابی‌فرد همچنین به ضرورت صبر برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهید به عنصر اقتصادی توانا تبدیل شوید و اقتصاد کشور را در برابر چالش‌ها به ثمر برسانید باید صادق باشید.

وی با تاکید بر یکپارچگی و اتحاد در برابر دشمنان، گفت: صبر را از دفاع مقدس آموختیم و امروز به چنین اقتداری دست یافتیم و امروز اگر دشمن در برابر پیروزی‌های نظام اسلامی به دنبال تهدید است باید راه را برای خلق وحدت در جامعه اسلامی هموار کنیم.

ابوترابی‌فرد بر اهمیت موضوع وحدت و رابطه در کنار صبر اشاره کرد و گفت: رابطه یعنی افراد جامعه با هم وابستگی و پیوستگی داشته باشند و امروز همین وحدت و رابطه است که ملت‌های مقاوم لبنان، عراق، یمن، سوریه و دنیای اسلام را در کنار ملت ایران زیر چتری که عمود آن رهبر معظم انقلاب است گرد هم آورده است.

وی با تاکید بر اهمیت استحکام رابطه و پیوند امت با امام خویش، خاطرنشان کرد: امت اسلام باید بداند تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، استقلال و عزت ملت ایران، شکوه ملت عراق و لبنان و مقاومت مردم یمن و فلسطین از دستاوردهای رابطه امت با امام خویش است و امروز امت اسلامی، امام و رهبر خود را شناخته است و در مسیر تعیین شده از سوی پیشوای خود با قدرت قدم بر می‌دارد و هر روز شاداب‌تر در برابر نظام سلطه ایفای نقش می‌کند.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید در برابر دشمن مشترک دست به دست هم بدهیم، ‌اظهار کرد: تضعیف یکدیگر به معنای تضعیف نظام و امت اسلامی است بنابراین باید از آن پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید فقیر و مظلوم داشته باشیم، گفت: دستگاه قضایی کشور که هویتش به دفاع از مظلوم است باید کاری کند که مظلوم در کشور احساس امنیت کامل داشته و ظالم احساس ناامنی کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و نیروهای بسیج دنیای اسلام از جمله ایران، عراق، فلسطین، سوریه و یمن، گفت: همه با هم و در کنار هم ایستاده‌اند لذا هر روز یک پیروزی بزرگ خلق می‌شود.

وی با بیان اینکه امام نماد این حرکت یعنی صبر در کنار حق بودند، افزود: امام راحل در سایه حیات عقلانی و علمی به حیات الهی دست یافتند و تا پایان عمر اگر سکوت کردند، سخن گفتند، قطعانه را پذیرفتند و یا قیام کردند همه برای خدا بود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امام بنده و ابد خداوند متعال و پیام‌آور صابرو بود، خاطرنشان کرد: وحدت امروز امت اسلامی دستاورد قیام 15 خرداد امام است و امام مسیر مقاومت و ایستادگی دنیای اسلام در برابر جبهه کفر را هموار کرد. امام مستحکم‌ترین رابطه با خدا را برقرار نمود و راه را برای خلق امت اسلامی حول رهبری صالح هموار کرد.

کد خبر 407012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha