همشهری آنلانی: اداره کل هواشناسی استان تهران در اخطاریه‌ای اعلام کرد که طی سه روز آینده در پاره‌ای از نقاط بویژه مناطق غربی و جنوبی استان وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد

به گزارش این اداره کل، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی، طی سه روز آینده با گذر امواج تراز میانی و بروز ناپایداری های جوی در بعضی از ساعات (بویژه بعدازظهرها) رگبار، آذرخش و تندباد موقت برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود که در پاره ای از نقاط با گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ نیز همراه خواهد بود.

براساس این گزارش بارش باران و وزش باد شدید برای امروز(جمعه 11 خرداد) و یکشنبه(13 خرداد) پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی نقاط مختلف استان تهران وجود دارد.

بنا بر اخطاریه اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه شده برای پیشگیری از خطرات ناشی از وزش باد شدید و آذرخش تمهیدات لازم توسط نهادهای مسئول اتخاذ شود.

همچنین کمینه و بیشینه دمای هوای شهر تهران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به ترتیب (21، 33)، (20، 33) و (18، 29) درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

ایستگاههای فیروزکوه با دمای 10 درجه سانتیگراد و ورامین با 36 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان طی 24 ساعت گذشته بوده‌اند.

وزش تندباد عصر چهارشنبه یک کشته و 75 زخمی داشت.

کد خبر 407009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha