همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که فشار بر متحدان اروپایی‌اش را با تهدید به اعمال افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم تشدید کرده است، این بار قصد دارد با بیرون کردن خودروسازان آلمانی از کشورش، فشارها بر اروپا را مضاعف کند.

ترامپ

رویترز پنجشنبه با استناد به گزارش مجله آلمانی زبان ویرتشافتسووخه (Wirtschaftswoche) با اعلام این خبر افزود: خودروسازان آلمان نود درصد از بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند.

این مجله به نقل از برخی دیپلمات ها آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است، افزود: ترامپ آوریل (فرودین) گذشته در گفت وگو با مکرون بر حفظ سیاست تجاری اش تاکید کرد و گفت به دنبال توقف تردد «مرسدس بنز» در نیویورک است.

دولت ترامپ تحقیقاتی را آغاز کرده که هدف از آن بررسی میزان آسیب واردات خودرو به این صنعت در آمریکا است.
در بین کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکا است. آمریکا نیز از بزرگترین صاحبان صنایع تولید خودرو در جهان به شمار می‌رود.

بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا (ACEA) واردات خودروهای سواری اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته 6.2 میلیارد یورو (7.3 میلیارد دلار) بود. این اتحادیه 37 میلیارد یورو به آمریکا صادرات داشته است.

آمار انجمن صنعتی VDA آلمان، نیز نشان می‌دهد که خودروسازان آلمانی سال گذشته، 804 هزار خودرو در کارخانه‌های آمریکا مونتاژ کرده‌اند. این کشور 657 هزار خودروی دیگری به آمریکای شمالی صادر کرده است.

انتظار می‌رود ترامپ تا روز جمعه تصمیم خود را درباره تعرفه‌های واردات فلزاتی همچون آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا اعلام کند؛ اقدامی که آلمان هشدار داده که می‌تواند به یک جنگ تجاری مخرب منجر شود.

تحقیقات آمریکا درباره واردات وسائل نقلیه از اروپا خشم برلین را برانگیخته است. این تحقیقات ممکن است به اعمال تعرفه 25 درصد علیه واردات خودرو از اروپا منجر شود. ترامپ مارس گذشته به بهانه حفظ امنیت ملی تعرفه مشابهی را علیه واردات فلزات اعمال کرد.

کد خبر 406981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha