رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف ٢١٠ هزار مترمربعی پروژه «ایران‌مال» آخرین جزئیات این پروژه را با مساحت یک میلیون و ۶۶۹ هزار مترمربع تشریح کرد.

اینطور که محمد سالاری به ایسنا گفت، طی هفته‌های گذشته سازمان بازرسی شهرداری تهران به این موضوع ورود کرد که جای تقدیر دارد؛ اتفاقی که در دوره‌های مدیریت شهری قبلی روی نمی‌داد و شاهد چنین ورودهایی از سوی نهادهای نظارتی در خود شهرداری تهران نبود‌ه‌اند. او افزود: حال که سازمان بازرسی به موضوعاتی مثل تخلفات پروژه‌های مختلف ورود می‌کند، می‌تواند رویکرد خوبی در راستای ایفای نقش نظارتی این سازمان باشد و البته این ورود به‌صورت تخصصی و با رویکرد آسیب‌شناسی و حل مسئله به‌منظور جلوگیری از تداوم روندهای غلط گذشته باشد.

او ادامه داد: مساحت عرصه این پروژه حدود ۳۱۷ هزار مترمربع یعنی حدود ۳۲ هکتار است و تعداد 8پروانه ساختمانی طی مدت 7سال گذشته برای این پروژه صادر شده که در آخرین پروانه که ملاک عمل است به میزان یک میلیون و ۶۶۹ هزار مترمربع مجوز داده شده که از این میزان حدود 20هزار مترمربع در یک برج اداری هنوز ساخته نشده است.

به گفته او، براساس گزارش ارائه شده توسط شهرداری منطقه ۲۲ در جلسه روز یکشنبه از تخلف حدود ۲۱۰ هزار مترمربعی، ۴۶‌هزار و ۵۰۰ مترمربع آن به‌صورت فضاهای فرهنگی اضافه شده، 3هزار و ۷۰۳ مترمربع توسعه هتل بوده و همچنین 14هزارو ۷۲۹ مترمربع در حوزه توسعه فضاهای ورزشی بوده است.

سالاری گفت: ما مالک را مکلف کردیم که در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران مطالعات ترافیکی را توسط مشاور مربوطه ارائه دهد و قبل از افتتاح، این موضوع مورد تأیید قرار گیرد و مشکلات ترافیکی قبل از افتتاح این پروژه حل و فصل شود. به این ترتیب شورا تصمیم دارد توسط کمیسیون تخصصی به موضوع ترافیکی ورود جدی داشته باشد به شکلی که حتی موضوع دسترسی مترو نیز برای این پروژه مورد بررسی قرار گیرد چرا که این پروژه کل منطقه و شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، لذا مالک باید در احداث پروژه مترو مشارکت جدی داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران گفت که پرونده تخلفات این پروژه به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته و البته مقرر شده که شهرداری منطقه براساس تطبیق‌هایی که برای این پروژه انجام می‌دهد فرم خلافی که هم‌اکنون با مشکلاتی مواجه است را رفع مشکل کند و کل خلافی دقیق مورد تأیید سازمان بازرسی شهرداری و سایر نهادها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود تا به‌عنوان مرجع قانونی رسیدگی و بررسی این پروژه به‌طور کامل انجام شود.

کد خبر 406930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha