همشهری آنلاین: حمله انتحاری به ساختمان جدید وزارت کشور افغانستان در شرق شهر کابل پایتخت این کشور با کشته شدن ۱۰ مهاجم خاتمه یافت.

 حمله به وزارت کشور افغانستان با کشته شدن مهاجمان خاتمه یافت

به گزارش ایرنا، «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن پنج تن دیگر در این حمله اعلام کرد که با کشته شدن آخرین مهاجم وضعیت در داخل ساختمان وزارت کشور به سمت حالت عادی می رود.

ساعت 12 و 20 دقیقه امروز مهاجمان انتحاری به ساختمان وزارت کشور افغانستان که در جاده فرودگاه شهر کابل واقع است، حمله کردند و بعد از آن که مهاجم نخست خودرو بمب گذاری شده را در ایست و بازرسی ورودی این ساختمان منفجر کرد، باقی مهاجمان به داخل محوطه یورش بردند.

دانش می گوید پس از این انفجار سایر مهاجمان انتحاری با نیروهای امنیتی در لایه دوم ایست و بازرسی درگیر شدند و نتوانستند محوطه را به سمت ساختمان اصلی طی کنند.

ساختمان جدید وزارت کشور افغانستان دارای محوطه بزرگی است و ساخت این سازه به تازگی توسط آمریکایی ها تمام و تحویل دولت شده است و برای ورود به آن و رسیدن به ساختمان مرکزی باید از چندین ایست و بازرسی عبور کرد.

شاهدان از 5 انفجار در جریان این حمله سخن می گویند و برخی منابع غیر رسمی از اصابت دو راکت به محوطه وزارت کشور افغانستان که از شهرک آریانا شلیک شد، خبر داده اند ولی مقامات رسمی در این مورد اظهارنظر نکرده اند.

شنیده شد که مهاجمان در پوشش لباس نیروهای امنیتی پیمانکار آمریکایی دست به این حمله زدند اما دانش در مورد این که پوشش مهاجمان چه بود، چیزی نگفت.

امروز همچنین دو حمله انتحاری یکی در شهر پل علم مرکز استان لوگر در شرق و دیگری در شهر قندهار مرکز استانی به همین نام در جنوب افغانستان انجام شد که در مجموع در این حملات هفت تن کشته و 20تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 406929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha