مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلودگی شدید هوای مشهد که شاخص آن در وضعیت اصطراری قرار دارد، باعث شد کارگروه کاهش آلودگی دستور تعطیلی همه مدارس و مهدکودک‌های شهر را در روز چهارشنبه ۹ خرداد بدهد.

Mashhad

به گزارش ایرنا حمید صالحی، دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان و مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز سه‌شنبه گفت با توجه به شدت بی‌سابقه آلودگی هوا  در کلانشهر مشهد در جلسه امروز این کارگروه تصمیم گرفته شد همه مدارس و مهدکودک‌های مشهد روز چهارشنبه تعطیل باشند.

همچنین بر اساس تصمیم این کارگروه  ادارات با تاخیر دو ساعته کار خود را شروع می‌کنند، اما ساعت تعطیلی آنها همانند روزهای عادی خواهد بود.  به گفته صالحی بانک‌های خصوصی و دولتی در همان ساعات معمول شروع به کار می‌کنند، اما دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بر اساس سایر تصمیم‌های این کارگروه همه واحدهای شن‌شویی در شمال و شمال شرق مشهد تعطیل می‌شوند و روز پنجشنبه هم خودروهایی که شماره پایانی پلاکشان زوج است اجازه حرکت در شهر را ندارند و حتی در صورت خروج از منزل بوسیله پلیس جریمه می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درباره علت آلودگی هوای مشهد به دو کانون گردوخاک در قره‌قوم ترکمنستان و هرات افغانستان اشاره کرد که فعالیتشان از روز دوشنبه هفت خرداد در شهرستان درکز در شمال خراسان رضوی آغار شد و روز سه‌شنبه مشهد ر را به شدت تحت ناثیر قرار داد.

صالحی آلودگی کنونی هوای مشهد را از نوع گردوغبار و ذرات معلق اعلام کرد و از شهروندان بیمار، سالخورده، زنان باردار و کودکان خواست از حضور و فعالیت در سطح شهر خودداری کنند و دیگر افراد نیز با ماسک از خانه خارج شوند.

به گفته صالحی پیش‌بینی ‌مشود وضعیت اضطرار هوای مشهد در روز آینده ادامه داشته باشد.

میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد روز سه‌شنبه به عدد ۲۳۵ رسید که وضعیت اضطراری یا بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

کد خبر 406840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha