سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره فیلم کارلووی‌واری رقابت می‌کند.

فیلم سینمایی امیر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، پنجاه و سومين جشنواره فيلم كارلووي‌واري از 29 ژوئن تا هفتم ژوييه در اين شهر جمهوري چك برگزار مي‌شود و ده‌ها فيلم سينمايي و مستند در بخش‌هاي مختلف آن به نمايش درمي‌آيد. يكي از اين بخش‌هاي رقابتي «شرق غرب» است كه 12 فيلم در آن حضور دارند و براي كسب جايزه با هم رقابت مي‌كنند. در بخش مسابقه اصلي هم 12 فيلم به نمايش درمي‌آيند و بخش رقابتي مستند هم با حضور 12 فيلم برگزار مي‌شود.

فيلم 106 دقيقه‌اي «امير» در نخستين حضور جهاني خود در جشنواره معتبر كارلووي‌واري روي پرده مي‌رود. نخستين تجربه كارگرداني اقليما زمستان گذشته در بخش مسابقه سي و ششمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت و داستان درباره جواني به امير است كه براي حل مشكل‌هاي خود و نزديكانش مي‌كوشد. ميلاد كي‌مرام، سحر دولتشاهي و هادي كاظمي بازيگران اصلي «امير» هستند كه در جشنواره فجر سال گذشته چندان جدي گرفته نشد.

لهستان، روسيه، بلاروس، جمهوري چك، ليتواني، يونان، قرقيزستان، مجارستان و اوكراين در كنار «امير» از ايران كشورهايي هستند كه در بخش شرق غرب جشنواره كارلووي‌واري نماينده دارند. هنوز رئيس و ديگر اعضاي هيات داوران اين دوره معرفي نشده‌اند.

کد خبر 406830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha