پسر جوان خودروی هیوندای شاسی بلندش را مقابل یکی از مراکز خرید شمال تهران پارک کرد و وارد آنجا شد.

سارق

او خیلی آرام و خونسرد سراغ طلافروشی که از قبل انتخاب کرده بود، رفت و پس از شکستن قفل مغازه، یک کیلو طلا و جواهرات از آنجا سرقت و بدون اینکه کسی به او شک کند، فرار کرد.به گزارش همشهری، صبح دوم خرداد ماه، ‌صاحب یکی از مغازه‌های طلافروشی در مرکز خرید شمال تهران وقتی وارد پاساژ شد و به مقابل مغازه‌اش رسید، با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. قفل مغازه شکسته شده و همه‌‌چیز به‌هم ریخته بود. صاحب مغازه دست و پایش شروع کرد به لرزیدن، چون معمولا هر شب طلاهای ویترین را جمع می‌کرد و داخل کمدی که پشت مغازه‌اش بود می‌گذاشت. وقتی وارد شد دید اتاقک پشت مغازه هم تخریب شده و بیش از یک کیلو طلا و مبلغ 5میلیون تومان پول نقدی که آنجا قرار داشت، به سرقت رفته است.

  • تماس با پلیس

مرد طلافروش سراسیمه با پلیس تماس گرفت و طولی نکشید که مأموران کلانتری 163ولنجک برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند. مرد طلافروش برای مأموران توضیح داد که ساعت 22شب گذشته (اول خرداد) همه طلاهایی را که داخل ویترینش بوده، طبق معمول هر شب جمع کرده و داخل کمدی در اتاقک پشت مغازه‌اش گذاشته است. کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکز خرید پرداختند و به این ترتیب راز سرقت توسط سارقی که سوار بر خودروی مدل بالا بود فاش شد.

آنطور که تصاویر نشان می‌داد مردی جوان ساعت 23:05خودروی شاسی بلند هیوندا توسان خود را در نزدیکی مجتمع تجاری پارک کرد و وارد آنجا شد. مغازه طلافروشی طبقه اول مرکز خرید بود. اگرچه پاساژ تا 12شب باز بود اما طلافروش‌ها باید ساعت 10شب مغازه را می‌بستند. در چنین شرایطی مرد جوان به سمت یکی از مغازه‌هایی که قفلی روی آن داشت، رفت و با دیلم قفل آنجا را شکست. تصاویر حکایت از این داشت که مرد جوان در آن ساعت که طبقه اول پاساژ خلوت بود ‌وارد مغازه‌شده و طلاها را داخل کیسه‌ای ریخت و پا به فرار گذاشت.

  • دستگیری

ماموران کلانتری ولنجک، با دیدن تصاویر دوربین‌های مداربسته سرنخ‌های خوبی از محل حادثه به‌دست آوردند که تحقیقات بیشتر آنها به شناسایی مالک خودروی هیوندا منجر شد. به همین دلیل سراغ وی رفتند اما مرد جوان می‌گفت 2سال پیش ماشین را به‌صورت قولنامه‌ای به فردی به نام ناصر فروخته است.

در مرحله بعد کارآگاهان با انجام تجسس‌های بیشتر ناصر را شناسایی کردند و پی بردند که او در غرب تهران زندگی می‌کند.از سوی دیگر مشخصات ناصر با تصویر سارق طلافروشی که در دوربین‌های مداربسته ثبت شده بود، مطابقت داشت، در چنین شرایطی کارآگاهان موفق شدند 48ساعت پس از سرقت از طلافروشی ناصر را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

دربازرسی از مخفیگاه وی، 985گرم طلای مسروقه به ارزش بیش از 200میلیون تومان، مقداری سکه طلا، ‌4میلیون و 500هزار تومان به همراه 10کارت ملی متعلق به افراد مختلف، یک اسلحه ساچمه‌ای، ‌گاز ‌اشک‌آور و ابزاری را که برای تخریب قفل در و خودرو استفاده شده بود کشف کردند.

متهم 29ساله در بازجویی‌های اولیه درخصوص انگیزه‌اش گفت: کارم آزاد بود اما از مدتی قبل بدهی بالا آوردم و ورشکست شدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم دست به خلاف بزنم. وی ادامه داد: این نخستین باری است که پایم به کلانتری باز شده و پیش از این هیچ سابقه‌ای نداشتم. برای اجرای نقشه سرقت هم، ‌مغازه طلافروشی را چند روز قبل از سرقت شناسایی کردم و می‌دانستم سیستم ایمنی‌اش پایین است. شب حادثه اقدام به تخریب قفل کردم و دست به سرقت زدم. قصد داشتم به‌زودی طلاها را بفروشم اما پیش از هر اقدامی دستگیر شدم.

سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده رئیس‌کلانتری 163ولنجک در این‌باره گفت: تحقیقات تکمیلی از سارق دستگیر شده ادامه دارد.

کد خبر 406822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha