دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سامان قدوس با ابراز خوشحالی از اینکه در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند، از اتفاقات سخت و از واکنش سوئدی‌ها سخن گفت.

سامان قدوس

به گزارش ايسنا، سامان قدوس، هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره انتخاب ایران به جای سوئد برای بازی، گفت‌: سوئدی‌ها می‌گفتند که از حضورم در تیم‌ ‌ملی خوشحال می‌شوند و با من نیز در تماس خواهند بود اما هیچ اتفاقی رخ نداد بعد از این که به ایران رفتم و بازی برابر کره جنوبی و سوریه را دیدم، سران سوئد با من تماس گرفتند. طبیعی است که از بابت چنین تماس‌هایی خوشحال و البته شگفت زده شوم، برای من افتخار بزرگی بود. هر چند که در آن زمان کمی عصبانیت علیه من وجود داشت و بر روی من فشار بود ولی من تصمیم خود را گرفته بودم، سران سوئد از من خواستند که تصمیمم را عوض کنم. توضیح این مسائل سخت است. احساس کردم که می‌خواهند برای من محدودیت ایجاد کنند. واقعا توضیح این مسائل سخت است.

قدوس در ادامه‌ صحبت‌های خود، گفت‌: من فکر می‌کنم در یک طرف همه می فهمند که انتخاب یک کشور سخت است، چرا که من در سوئد متولد شده‌ام و در این جا پرورش یافته‌ام. در سوئد تحصیل کرده‌ام و طبیعی است که دوست داشته باشم برای سوئد بازی کنم تا برای ایران ولی من قبل از این که صحبت‌ها شروع شود تصمیمم را گرفته بودم که برای ایران بازی کنم.

هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ ‌اضافه کرد: من ابتدا با لارس ریسپن صحبت کردم و به او گفتم که می‌خواهم ایران را انتخاب کنم. در ادامه‌ با رییس باشگاه صحبت کردم و به او گفتم هر چند رییس باشگاه به من گفت‌ این تصمیم کمی عجولانه است و باید برای انتخابم بیشتر فکر کنم. نمی‌دانم چطور برای دیگران باید چنین مسائل را توضیح دهم که در این شرایط تیم‌ ‌ملی سوئد را انتخاب کنم. ما می‌دانیم که در این جا بازیکنان خوب زیادی وجود دارد و دوست دارم این بازیکنان به تیم‌ ‌ملی سوئد کمک کنند. من از تصمیمی که گرفته‌ام پشیمان نیستم.. اتفاقا خیلی خوشحالم که ایران را انتخاب کردم ولی امیدوارم که چنین مسائلی دیگر برای بازیکنان در آینده رخ ندهد.

درادامه از قدوس پرسیده شد، از فدراسیون فوتبال سوئد انتقاداتی در رابطه با چنین مسائلی صورت گرفته است، نظر شما چیست؟ ملی‌پوش ایران پاسخ داد: نباید بازیکنان مورد سرزنش قرار بگیرند چون بازیکنان حق انتخاب دارند. باید توجه کافی به این بازیکنان شود. صحبت کافی درباره چنین مسائلی شده است. باید به بازیکنان توجه شود تا برای تیم‌ ‌ملی بازی کنند.

قدوس در پاسخ به این سوال که اگر سوئد زودتر از ایران تماس می‌گرفت برای تیم اروپایی بازی می‌کرد یا خیر؟ گفت‌: این ریسک بسیار بزرگی بود و البته یک شانس بسیار بزرگ. در آن زمان نمی‌دانستم قرار است که چه اتفاقی رخ دهد. شاید می‌توانستم به گونه‌ای دیگر بیاندیشم. بعد از این انتخاب صفحه اینستاگرام من بسیار مورد توجه قرار گرفت و ایرانیان من را مانند یک قهرمان می‌دانستند. از سوی دیگر سوئدی‌ها من را بازیکنی وطن فروش می‌دانستند که باید این کشور را ترک کنم. این مشکل من نبود. در سوئد خیلی‌ها هستند که می‌خواهند نظرشان را بگویند و باید به طریق خودشان بگویند.

کد خبر 406688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha