گزارش چندین سرقت مشابه از مدتی قبل پیش روی مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد ۲سارق به‌صورت سریالی دست به زورگیری از مسافرکش‌ها می‌زنند.

متهم

یکی از مالباخته‌ها ‌در توضیح ماجرا گفت: حدود ساعت 10شب بودکه در اتوبان آزادگان، 2نفر را به‌عنوان مسافر دربستی سوار ماشینم کردم.

آنها پیشنهاد کرایه بالا دادند و من تصور کردم مسافر هستند اما در بین راه مردی که در صندلی عقب نشسته بود ضربه محکمی به سرم زد و بعد چاقویش را زیر گلویم گذاشت. در همین لحظه جوان دیگری که در صندلی جلو نشسته بود شروع به جمع‌آوری پول و مدارکم از داخل داشبورد کرد و مدام به همدستش می‌گفت، بزن، ‌بزن.

او هم با مشت به سرم می‌کوبید تا اینکه در نهایت پس از سرقت پول، مدارک و تلفن همراهم، ‌مجبورم کردند توقف کنم و پس از پیاده شدن از ماشین متواری شدند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات با کمک مالباخته‌ها اقدام به چهره‌نگاری متهمان کردند و موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام احسان متولد 69شدند. بررسی سوابق وی نشان می‌داد که او بارها به اتهام جرایم مختلف مانند سرقت، اخلال در نظم، شرب خمر، تخریب اموال عمومی و...

دستگیر شده و به زندان رفته است. وی آخرین بار نیز به اتهام سرقت از راننده‌ها به زندان افتاده بود اما پس از گذشت مدتی کوتاه با صدور قرار وثیقه از زندان آزاد شده و دوباره فعالت مجرمانه‌اش را از سر گرفته بود.

در ادامه مشخص شد که وی به تازگی به اتهام حمل مواد‌ مخدر دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان است. او به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی دوستش اعتراف کرد و انگیزه خود را تأمین هزینه مواد‌مخدر دانست. در ادامه همدست وی در جنوب تهران دستگیر و در بازجویی‌ها به زورگیری از رانندگان خودروهای مسافرکش در مناطق مختلف تهران به‌ویژه در 2اتوبان آزادگان و بعثت اقرار کرد.

به گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، افرادی که در دام این دو زورگیر گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 406546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha