خسرو موسوی: اردیبهشت امسال، همان‌قدر که آسمان هوایمان را داشت و باران‌های پربرکت در کشورمان بارید، خبرهای خوشِ قهرمانی‌های ورزشکاران ایرانی هم پشت سر هم به گوشمان می‌رسید.

دوچرخه شماره ۹۲۶

در اين مطلب به‌طور ويژه به عملكرد نوجوانان كشتي‌گير و قهرمان كشورمان مي‌پردازيم.

 

به گزارش روابط‌عمومي فدراسيون کشتي جمهوري اسلامي ايران، تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ايران و تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان ايران در رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان در آسيا قهرمان شدند. اين رقابت‌ها از بيستم تا بيست و سوم ارديبهشت‌ماه 1397 در شهر تاشكند ازبكستان برگزار شد و تيم ملي نوجوانان ايران توانست در هر دو رشته‌ي فرنگي و آزاد قهرمان آسيا شود.

تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ايران در بين 15 كشور شركت‌كننده موفق شد با چهار مدال طلاي اميررضا ده‌بزرگي در وزن 45کيلوگرم، سجاد عباس‌پور در وزن 48کيلوگرم، محمد ناقوسي در وزن 80کيلوگرم و محمد نصرتي در وزن 92کيلوگرم، مدال نقره‌ي شاهين بداغي در وزن 60کيلوگرم، دو مدال برنز اميرحسين خوانساري و محمدرضا عبديان در وزن‌هاي 55 و 110کيلوگرم و سه عنوان پنجمي ايمان محمديان در وزن 51كيلوگرم، حسين قاسمي در وزن 65کيلوگرم و مسعود کاووسي در وزن 71کيلوگرم با 180 امتياز به  قهرماني آسيا برسد.

پس از تيم ملي ايران، تيم‌هاي نوجوانان قزاقستان با 138 امتياز، ازبکستان با 135 امتياز، هند با 119 امتياز و ژاپن با 109 امتياز در جايگاه‌هاي دوم تا پنجم قرار گرفتند.

تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان ايران نيز در بين 16 كشور شركت‌كننده در اين رقابت‌ها، با شش مدال طلاي رحمان عموزاد در وزن 45کيلوگرم، محمد کريمي در وزن 65کيلوگرم، محمد نخودي در وزن 71کيلوگرم، محمدرضا قياسي در وزن 80کيلوگرم، عليرضا عبداللهي در وزن 92کيلوگرم و اميرحسين زارع در وزن 110کيلوگرم به همراه دو مدال برنز سيدعرفان جعفريان در وزن 51کيلوگرم و سجاد گودرزي در وزن 55کيلوگرم، مقام پنجمي اميرارسلان دارابي در وزن 60كيلوگرم و مقام هشتمي مجتبي سلطان‌زاده در وزن 48کيلوگرم، با کسب 196 امتياز، به‌عنوان قهرمان  آسيا شناخته شد.

در اين رقابت‌ها، تيم‌هاي نوجوانان قزاقستان با 171 امتياز، ازبكستان با 146 امتياز، هند با 134 امتياز و ژاپن با 111 امتياز در رتبه‌هاي دوم تا پنجم ايستادند.

گفتني است اين رقابت‌ها گزينشي براي رقابت‌هاي المپيک 2018 نوجوانان در آرژانتين هم بود و نوجوانان کشورمان براي اولين‌بار موفق شدند هرچهار سهميه‌ي ممکن كشتي آزاد و فرنگي را براي حضور در بازي‌هاي المپيک نوجوانان در آرژانتين کسب کنند.

با توجه به تعداد سهميه‌ها به‌صورت ايده‌آل شش کشتي‌گير از كشورهاي گوناگون در هروزن در رقابت‌هاي المپيک 2018 نوجوانان، به ميدان مي‌روند. نوجوانان ورزشكار متولد اول ژانويه‌ي 2001 ميلادي تا 31 دسامبر 2003 ميلادي مي‌توانند مهرماه امسال در اين المپيك شركت كنند.

المپيك نوجوانان مسابقاتي چندورزشي است که به همت کميته‌ي بين‌المللي المپيک در رده‌ي سني 14 تا 18 سال برگزار مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۹۲۶

قهرماني تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان ايران/ عكس‌: سايت فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران

 

دوچرخه شماره ۹۲۶

تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان ايران/ عكس: عليرضا اخباري، سايت فدراسيون كشتي جمموري اسلامي ايران

کد خبر 406531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha