همشهری آنلاین: ژپنج هزار نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان بر اساس امضای تفاهم نامه ای که امروز شنبه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور منعقد شد، در این اتحادیه مشغول به کار می شوند.

تاکسیرانی

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه میان مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به منظور توسعه فعالیت های اشتغالزایی و در اختیار قرار دادن پنج هزار تاکسی شهری به فرزندان شاهد و ایثارگر منعقد شد.

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در این مراسم گفت: از آنجا که بیشتر ایثارگران از سن اشتغال عبور کرده اند و اکنون فرزندان آنها در سن اشتغال قرار دارند و یکی از دغدغه های اصلی ایثارگران نیز همین موضوع است؛ این تفاهم نامه با اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور منعقد شد تا زمینه اشتغال تعدادی از این افراد فراهم شود.

وی تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه در گام اول برای پنج هزار نفر و در گام دوم نیز برای پنج هزار نفر دیگر زمینه اشتغال فراهم می شود تا بتوانیم بخشی از دغدغه های ایثارگران و خانواده های آنان را کاهش دهیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: این تعداد تاکسی به فرزندان شاهد و ایثارگر داده می شود و فرزندان جانبازان بالای پنج درصد نیز از این فرصت می توانند، استفاده کنند؛ البته درصدهای بالاتر اولویت بیشتری دارند.

ایزدی تصریح کرد: قرار است این تعداد تاکسی به فرندان ایثارگران در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت داده شود؛ اگر در شهرهای زیر این میزان جمعیت هم متقاضی وجود داشته باشد، به آنها هم اولویت هایی داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری ایثارگرانی راکه تحصیلات عالیه ندارند، از این طریق و با واگذاری تاکسی حل کنیم؛ واگذاری تاکسی در راستای خوداشتغالی ایثارگران و فرزندان آنها است و بنیاد شهید تنها ارائه تسهیلات و کمک برای تامین زیرساخت ها را در برنامه کاری خود دارد.

ایزدی تصریح کرد: به افراد واجد شرایط تسهیلات 20 تا 25 میلیون تومانی با سود چهار درصد اعطا می شود و حتی بخشی از آن را نیز خودروسازان به صورت اقساط به این افراد اعطا می کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که ایثارگران شرایط لازم برای تحویل تاکسی را داشته باشند، در مدت حداکثر یک ماه به آنها واگذار خواهد شد.

مجید عبدالهی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیارهای کشور نیز گفت: حوزه حمل و نقل عمومی در کشور به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با زندگی شهروندان، بسیار حائز اهمیت است؛ از این رو نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در دستورکار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم مطرح در دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها، در حوزه اشتغال است که می تواند کمک موثری به بهبود وضعیت اقتصادی و زیستی کشور کند؛ در حوزه تاکسیرانی نیز با توجه به جهت گیری کلان کشور در کمیته امداد، طرح واگذاری خودرو به مددجویان آغاز شد و در گام بعدی امروز با همکاری بنیاد شهید گام مهمی در این راستا برداشته شد.

عبدالهی اظهار داشت: اکنون 360 هزار تاکسی در کشور فعالیت دارد که 260 هزار تاکسی از این تعداد تحت پوشش خدمات شهری و 100 هزار تاکسی دیگر در حوزه برون شهری فعالیت دارند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور نیز گفت: اعتقاد داریم اگر همه دستگاه های اجرایی برای حوزه اشتغال همکاری داشته باشند، می توان این موضوع را حل کرد همانطوری که اتحادیه تاکسیرانی تاکنون پنج هزار دستگاه تاکسی به مددجویان کمیته امداد واگذار کرده است.

وی اضافه کرد: افرادی که بنیاد شهید به اتحادیه تاکسیرانی معرفی می کند، باید واجد شرایط باشند و می توانند با تسهیلات ارزان قیمت از این فرصت برای اشتغال خود استفاده کنند.

ضامنی شرایط دریافت تاکسی را داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، گذشتن یک سال از تاریخ دریافت گواهینامه رانندگی، متاهل بودن و داشتن شرایط دریافت تسهیلات عنوان کرد و گفت: افراد متقاضی می توانند یکی از چهار مدل تاکسی سمند، پژو، برلیانس و آریو را انتخاب کنند.

کد خبر 406495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha