شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد دومین نشست کیم جونگ اون و مون جائه این سران دو کره در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شده است.

دومین نشست سران دو کره برگزار شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، دبیر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این دیدار از ساعت 15 تا 17 عصر امروز برگزار شده است.

'یونگ یان چان' افزود: دو رهبر در این نشست، به طور صریح نظرات خود را در مورد اجرایی کردن بیانیه 7 اردیبهشت پانمونجوم ابراز کردند.

او افزود: بر اساس توافق انجام شده، قرار است رییس جمهوری کره جنوبی نتیجه این دیدار را فردا یکشنبه راس ساعت 10 صبح اعلام کند.

پیش از این برگزاری این دیدار که به نظر می رسد بعد از لغو نشست سران آمریکا و کره شمالی برگزار شده است اعلام نشده بود.

نخستین نشست سران دو کشور، روز 7 اردیبهشت در روستای مرزی 'پانمونجوم' برگزار شد رهبران دو کره در بیانیه پایانی این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه 'پانمونجوم' به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.

همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح»، گفت و گو های سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.

بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.

به دنبال اقدام 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای لغو برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، کره جنوبی که خود پیشنهاد دهنده اصلی این نشست بود به تکاپو افتاد تا راهی برای برگزاری این نشست پیدا کند.

کد خبر 406485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha