علی مولوی: چه کسی می‌تواند به آن‌ها افتخار نکند؟ چه کسی می‌تواند برایشان هورا نکشد؟ چه کسی می‌تواند به افتخارشان بلند نشود و برایشان دست نزند؟

دوچرخه شماره ۹۲۵

اين‌كه در هربازي حريفشان را گل‌باران مي‌كردند، معني‌اش اين نيست كه قهرماني برايشان كار ساده‌اي بوده. اين يوزپلنگ‌هاي ايراني راه دشوار و سختي را پشت سر گذاشته‌اند تا اين‌طوري از ته دل فرياد شادي سردهند. حالا همه‌ي ايران به آن‌ها افتخار مي‌كند.

اين اولين‌بار نيست كه دختران ايراني در فوتسال آسيا گل مي‌كارند. اگر فدراسيون فوتبال آسيا زودتر از سال 2015 ميلادي، دست به كار شده بود و مسابقات قهرماني فوتسال بانوان آسيا را پايه‌ريزي كرده بود، حالا قهرماني دختران ايران، مثل قهرماني‌هاي پي‌درپي تيم ملي فوتسال مردان ايران در آسيا بود؛ هميشگي، هميشگي و هميشگي!

اولين قهرماني‌هاي تيم ملي فوتسال بانوان ايران به دو قهرماني پياپي در دو دوره‌ي برگزاري رقابت‌هاي بازی‌های اسلامی بانوان در سال‌هاي 2001 و 2005 ميلادي بر مي‌گردد. اما دختران ملي‌پوش فوتسال ايران از سال 2008 ميلادي، توانايي خود را در آسيا ثابت كردند. آن‌ها در آن سال و سال 2012 ميلادي، در هردو دوره‌ي مسابقات فوتسال قهرماني غرب آسيا، به مقام قهرماني رسيدند و براي اولين‌بار نشان دادند بانوان فوتساليست ايراني هم مثل مردان فوتساليست، قدرتمندند.

اما فدراسيون فوتبال آسيا از سال 2015 ميلادي تصميم گرفت هم‌چون مسابقات آسيايي فوتسال مردان، براي بانوان هم اين رقابت‌ها را برگزار كند. اولين دوره‌ي اين رقابت‌ها به ميزباني مالزي برگزار شد. از همان آغاز يوزپلنگ‌هاي ايراني خوش درخشيدند و هرسه بازي خود را در مرحله‌ي گروهي، در برابر مالزي (ميزبان)، هنگ‌كنگ و ازبكستان با پيروزي پشت سر گذاشتند.

آن‌ها در اين مرحله 19گل به حريفانشان زدند و تنها سه گل دريافت كردند. در مرحله‌ي حذفي نيز با دو پيروزي يك بر صفر در برابر تايلند در نيمه‌نهايي و ژاپن در فينال، به مقام قهرماني رسيدند تا اولين قهرمان‌هاي بانوان آسيا، دختران ايران باشند. «فرشته كريمي» نيز به‌عنوان «ارزشمندترين بازيكن» رقابت‌ها انتخاب شد.

امسال نيز در دومين دوره‌ي مسابقات فوتسال بانوان آسيا كه به ميزباني تايلند برگزار شد، از همان ابتدا، مطرح‌ترين تيم براي قهرماني، ايران بود. دختران ايراني موفق شدند در مرحله‌ي گروهي هردو بازي‌شان را در برابر تيم‌هاي تركمنستان و ازبكستان با پيروزي‌هاي پرگل 14 بر صفر و 9 بر دو، به پايان برسانند و با اقتدار به مرحله‌ي حذفي پا بگذارند.

آن‌ها در اين مرحله نيز با پيروزي‌هاي چهار بر دو در برابر چين، پنج بر صفر در برابر ويتنام و در نهايت با پيروزي پنج بر دو در برابر ژاپن، در بازي فينال، براي دومين‌بار برسكوي قهرماني آسيا تكيه زدند.

به اين ترتيب در هردو دوره‌ي اين رقابت‌ها، ايران به‌عنوان قهرماني رسيد، در هردو دوره ژاپن نايب‌قهرمان شد و در هردو دوره تايلند به مقام سوم رسيده، كه اتفاق جالبي است.

ضمن اين‌كه انتخاب مجدد «فرشته كريمي» به‌عنوان ارزشمندترين بازيكن رقابت‌ها، معرفي «سارا شيربيگي» به‌عنوان بهترين گل‌زن با 9 گل و انتخاب ايران براي جايزه‌ي بازي جوانمردانه، شيريني دومين قهرماني‌ دختران ملي‌پوش ايران را قند مكرر كرد.

اين قهرماني‌هاي پياپي و اين بازي‌هاي بي‌عيب و نقص ملي‌پوشان ايران، اميدوارمان مي‌كند كه از حالا منتظر سومين قهرماني‌شان در آسيا باشيم. گفته مي‌شود دوره‌ي سوم اين مسابقه‌ها در سال 2020 ميلادي برگزار خواهد شد. ضمن اين‌كه اميدواريم دختران ملي‌پوش فوتسال ايران در سال‌هاي آينده در رقابت‌هاي جهاني نيز گل بكارند و فقط به يكه‌تازي در آسيا بسنده نكنند.

 

دوچرخه شماره ۹۲۵

جايزه‌ي بازي جوانمردانه در دست كاپيتان «نسیمه غلامی»

 

دوچرخه شماره ۹۲۵

«فرشته كريمي»، ارزشمندترين بازيكن

 

دوچرخه شماره ۹۲۵

«سارا شيربيگي»، بهترين گل‌زن/ عکس‌ها: سایت ای‌اف‌سی

کد خبر 406410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha