همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ژنو گفت: کانون‌های سلامت و مجمع سلامت محله در ایران در سطح محلات، شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سید محمدهادی ایازی، در حاشیه نشست افزایش مشارکت مردم در حوزه سلامت در ژنو یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در حوزه سلامت را شنیدن صدای آنها برای حل مسایل و مشکلات آنان بیان كرد و افزود: در مجمع سلامت نمایندگان دستگاه‌های دولتی، نمایندگان مردم در قالب کانون‌های سلامت و نماینده فرهیختگان محلی شامل اساتید دانشگاه‌ها، پزشکان و روحانیون حضور دارند و زمینه انتقال صدای مردم را به مجمع سلامت شهرستان و استان و نهایتا مجمع ملی سلامت فراهم خواهند کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به این که این نشست در حاشیه اجلاس جهانی وزرای بهداشت با هدف شنیدن صدای مردم بدین منظور شکل گرفته است، افزود: در این نشست، تجارب کشورهای مختلف بیان شده و با استفاده از این تجارب زمینه ای فراهم خواهد شد تا صدای مردم بیشتر شنیده شده و مشارکت مردم در حوزه سلامت افزایش یابد.

دکتر ایازی افزود: در این نشست ما تجارب خود را در قالب راه اندازی کانون‌های سلامت و مجمع سلامت محله، شهرستان، استان و مجمع ملی سلامت بیان کرده و نحوه شنیدن صدای مردم و مشارکت گسترده تر آنها را بیان خواهیم کرد و از تجارب کشورهای دیگر استفاده کرده و با بومی سازی آنها در سطح کشور خودمان پیاده سازی و اجرا خواهیم کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تاکید کرد: با استمرار این جلسات و انتقال تجربیات مشارکت مردم بصورت گسترده تر و شنیدن صدای مردم در سطح تمام کشورهای جهان محقق خواهد شد.

نشست مشارکت اجتماعی مردم در حوزه سلامت با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت کشورمان و با مشارکت کشورهای شیلی، تایلند، مصر، فرانسه، ماداگاسگار و سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

کد خبر 406395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha