همشهری آنلاین: پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی، بازگشت دنیل کریگ به نقش مامور مخفی ۰۰۷ و نشستن دنی بویل روی صندلی کارگردانی بیست و پنجمین فیلم از مجموعه جیمز باند تایید شد.

جیمز باند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، توليد اين پروژه سينمايي دسامبر 2018 آغاز مي‌شود تا فيلم براي نمايش در 25 اكتبر سال آينده ميلادي در بريتانيا و دو هفته بعد در آمريكاي شمالي آماده شود. فيلمبرداري زمستان آينده در پاينوود استوديوز در بريتانيا كليد مي‌خورد و به اين ترتيب كريگ براي پنجمين بار به نقش جيمز باند ظاهر مي‌شود. شركت يون پروداكشنز با همكاري استوديو مترو گلدوين مه‌يرز فيلم را توليد مي‌كنند و يونيورسال پخش‌كننده جهاني آن خواهد بود.

از آنجا كه پيش از اين استوديو سوني كار پخش فيلم‌هاي جيمز باندي را در بريتانيا بر عهده داشت، به ميان آمدن نام استوديو يونيورسال براي پخش بين‌الملل يك تغيير عمده در فرآيند اكران فيلم تازه بويل است. ضمن اينكه MGM همچنان مسئوليت پخش جيمز باند بيست و پنجم را در سينماهاي آمريكاي شمالي بر عهده دارد. البته اين استوديو در ماموريت خود آناپورنا پيكچرز را هم كنار خود مي‌بيند؛ شركتي كه پيش‌تر فيلم‌هاي بزرگاني چون پل تامس اندرسن، ديويد او راسل و اسپايك جونز را روانه پرده سينماها كرده است.

بويل 61 ساله كه اين روزها در حال كارگرداني يك فيلم كمدي بر اساس فيلمنامه‌اي از ريچارد كرتيس در بريتانياست، دو ماه پيش اعلام كرده بود به زودي نگارش فيلمنامه باند 25 را به پايان مي‌رساند. اين براي نخستين بار است كه فيلمساز بريتانيايي برنده اسكار و خالق آثاري چون دوگانه «قطاربازي»، «28 روز بعد»، «ميليونر زاغه‌نشين» و «استيو جابز» درگير يك پروژه جيمز باندي مي‌شود. بويل فيلمنامه را با همكاري دوست قديمي خود جان هاج نوشته است.

كريگ سه سال پيش در جريان حضور در برنامه‌هاي تبليغاتي فيلم جيمز باندي «اسپكتر» اعلام كرد ترجيح مي‌دهد دستش بشكند اما دوباره به اين نقش بازنگردد. از آن پس، بسياري از كارشناسان و سينمادوستان در پي يافتن بازيگري تازه براي ايفاي نقش مامور مخفي 007 بودند و در سال‌هاي اخير نام‌هايي چون ادريس البا، تام هيدلستن و ايدن ترنر براي جانشيني او به گوش مي‌رسيد.

سم مندس كه دو فيلم پيشين باند يعني «اسپكتر» و «اسكاي‌فال» را كارگرداني كرده بود، سال 2016 از ادامه همكاري در اين مجموعه كناره گرفت و حالا بويل قرار است بيست و پنجمين فيلم جيمز باندي را با بازي كريگ بسازد. اين بازيگر بريتانيايي براي حضور در دو فيلم اين مجموعه از تهيه‌كنندگان پيشنهاد 150 ميليون دلاري دريافت كرده بود.

کد خبر 406366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha