همشهری آبلاین: رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از اشراف اطلاعاتی خوبی برخوردار هستیم و همه حرکت‌ها در داخل و خارج از مرز رصد می‌شود و نیروهای مسلح ما به هیچ وجه غافل گیر نمی‌شوند.

احمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا ،امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم رضوی افزود: دکترین نیروهای مسلح در کشور دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است اما برای دفاع از کشور و ارزشهای نظام در هر جغرافیایی و مقابله با هر تهدیدی اقدام می کنند.

وی بیان کرد: امروز به برکت وجود دانشمندان جوان، سلاح و تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را می سازیم و فاصله بین ایده تا مطلوب بسیار کوتاه است و قدرتمندتر از همیشه در دفاع از نظام و اسلام ایستاده ایم.

امیر پوردستان اظهار داشت : قبل از انقلاب اسلامی، ارتش و تمام امتیازات کشور در اختیار آمریکا و استکبار بود، طبیعی است که با پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا ناراحت باشد.

وی ادامه داد: آمریکا در ٤٠ سال گذشته برای نابودی نظام و انقلاب به روش های مختلفی نظیر تحریم های اقتصادی علیه ایران و همچنین جنگ تحمیلی متوسل شد اما با ایثارگری، صبر و ولایتمداری ملت ایران با شکست مواجه شد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نگرانی اصلی آمریکا این بود که انقلاب اسلامی ایران ادبیات جدیدی نظیر استقلال، آزادی، نفی سلطه و ولایتمداری را با خود آورده و این ادبیات کشورهای منطقه را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس، دفاع همه جانبه از کشور و نظام را به عنوان راهبرد تعیین کردند، افزود: امروز نیز که با چهره تازه ای از تهدیدهای ترکیبی و تحریم ها مواجهیم بحث دفاع همه جانبه به عنوان راهبرد باید مد نظر باشد.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: همانگونه که ملت غیور ایران در زمان جنگ تحمیلی خرمشهر را به عنوان اصلی ترین سنگر دشمن با ایمان به خدا و تبعیت از ولایت آزاد کرد، اینک نیز با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده و مقاومت می کند.

کد خبر 406361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha