چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال اعلام تحریم‌های جدید واشنگتن علیه کشورش دستور اخراج کاردار آمریکا را صادر کرد.

ونزوئلا کاردار آمریکا را اخراج کرد

به گزارش يورونيوز، بنا به دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شهروندان آمریکایی از خرید و فروش اوراق قرضه ونزوئلا منع شده اند.

نیکولاس مادورو ضمن صدور دستور اخراج تاد رابینسون، کاردار آمریکا، وی را به دخالت در «توطئه ای نظامی» علیه دولت ونزوئلا متهم کرده است. بنا به دستور نیکولاس مادورو تاد رابینسون و برایان نارانخو، یک دیپلمات ارشد دیگر آمریکایی ۴۸ ساعت فرصت دارند تا خاک ونزوئلا را ترک کنند.

رئیس جمهوری ونزوئلا از برایان نارانخو، دیپلمات آمریکایی به عنوان نماینده سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در ونزوئلا نام برد.

رئیس جمهوری ونزوئلا وعده داده است که به زودی شواهدی از «دخالت نظامی، اقتصادی و سیاسی» سفارت آمریکا در امور کشورش را ارائه خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای «دخالت» دیپلمات های این کشور در امور ونزوئلا این ادعاها را رد کرد. واشنگتن تهدید کرده است که در واکنش به تصمیم دولت ونزوئلا اقدامی مشابه علیه دیپلماتهای ونزوئلا در ایالات متحده انجام خواهد داد.

نیکولاس مادورو در انتخابات روز یکشنبه که از سوی مخالفان تحریم شده بود با کسب ۶۸ درصد آراء به پیروزی رسید.

کد خبر 406281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha