پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای دپارتمان لیگ جهانی والیبال مهر ماه سال ۱۳۹۶ در نشست یک روزه خود در پاریس و همزمان با جشن هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تصمیم به ایجاد تغییراتی عمده در این رقابت‌ها گرفت که تغییر نام آن به لیگ ملت‌های والیبال یکی از آنهاست.

Iran Volleyball Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال در سال ۱۹۹۰ به عنوان بخشی از یک برنامهٔ بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد، اما فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت‌ها (سال ۲۰۱۸) تغییرات عمده‌ای در این رقابت‌ها لحاظ کرد که تغییر نام به «لیگ ملت‌های والیبال» از جمله آنان است.

بر این اساس لیگ ملت‌های والیبال از سال ۲۰۱۸ در دو گروه زنان و مردان با حضور ۱۶ تیم تحت یک نام برگزار می‌شود که ۱۲ تیم از جمله ایران تا هفت سال اول در رقابت‌های گروه مردان ثابت هستند و چهار تیم نیز متغیر خواهند بود.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در مدت پنج هفته برگزار می‌شود، ۱۲ تیم اصلی حداقل یک هفته میزبانی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها دارند.

در لیگ ملت‌های والیبال هر تیم حداقل ۱۵ بازی انجام می‌دهد که در مجموع ۱۳۰ مسابقه (۱۲۰ مسابقه دور مقدماتی و ۱۰ مسابقه مرحله نهایی) برگزار خواهد شد.

پنج تیم برتر دور مقدماتی به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال صعود می‌کنند.

در گروه زنان لیگ ملت‌های والیبال تیم‌های برزیل، ایتالیا، آمریکا، چین، صربستان، کره جنوبی، هلند، تایلند، آلمان، ترکیه، ژاپن و روسیه ۱۲ تیم اصلی هستند.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند.

ملی‌پوشان ایران در شکل سابق این مسابقات با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۷) به میدان رفتند.

کد خبر 406198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha