مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین ماهواره مخابره‌گری پرتاب کرده‌است تا با کمک آن خود را برای ماموریت کاوشگر ماه که قرار است تا پایان سال جاری اجرا شود آماده سازد.

چین

براساس گزارش BBC، ماهواره "كوئه‌كيائو" (به زبان چيني به معني پل زاغ است) خط ارتباطي ميان زمين و ماموريت به ماه را فراهم خواهد كرد،‌ماموريتي كه تا 6 ماه ديگر آغاز خواهد شد.

قرار است این ماهواره در ارتفاع 455 هزار كيلومتري از زمين در مدار به حركت درآيد. اين مدار همچنين از بخش تاريك ماه 60 هزار كيلومتر فاصله دارد،‌منطقه‌اي كه چين قصد دارد فرودگر و كاوشگر خود را در قالب ماموريتي به نام چانگ 4 در آن فرود آورد.

ماهواره جديد بايد به دقت و به خوبي در موقيت تعيين شده قرار گيرد تا بتواند ارتباط ميان زمين و تجهيزات روباتيك چين را در منطقه تاريك ماه حفظ كند. 

براساس گزارش شينهوا، پرتاب اين ماهواره قدمي كليدي براي چين به شمار مي‌رود،‌كشوري كه در تلاش است به اولين كشور جهان تبديل شود كه كاوشگري را به ماه مي‌فرستد و در بخش تاريك ماه پرسه مي‌زند.

ماهواره كوئه‌كيائو كه نام آن برگرفته از يك داستان عامیانه‌ چینی است، علاوه بر تجهيزات ارتباطاتي دو ابزار علمي مهم ديگر نيز به همراه دارد و قرار است دو ريزماهواره را نيز پرتاب كند.

هدف ماموريت چانگ 4 تجسس در حفره جنوبي پل-اتكين در ماه با استفاده از تجهيزات علمي است. چين پيش از اين نيز در سال 2014 يك فرودگر روباتيك و كاوشگري را به ماه ارسال كرده‌است كه كاوشگر تا سال 2015 به مخابره اطلاعات به زمين ادامه داد.

کد خبر 406194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha