همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا سه بر دو مغلوب استرالیا شد.

Volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی نوجوانان دختر زیر 17 سال ایران روز سه‌شنبه (اول خرداد) در دومین بازی خود در دوازدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت.

میترا شعبانیان، سرمربی تیم ملی نوجوانان در شروع این مسابقه باز هم از ترکیب بازی اول مقابل نیوزیلند استفاده کرد و نگار سلحشوری، زهرا رضایی، نگار حسینی‌نژاد، ریحانه کریمی، کیمیا کیانی (لیبرو) و زهرا مغانی را به عنوان بازیکنان اصلی در ترکیب اولیه تیم قرار داد.

استرالیا که در اولین روز رقابت‌ها موفق به شکست سه بر یک نیوزیلند شده بود، درحالی مقابل ایران حاضر شد که در روز دوم استراحت داشت. این تیم که تقریبا میانگین قدی یکسانی با ایران دارد (میانگین قدی ایران 180 و میانگین قدی استرالیا 179 سانتی‌متر است) نتیجه ست اول بازی را در شرایطی با نتیجه 25 بر 22 به ایران واگذار کرد که تا دقایق پایانی با اختلاف امتیاز از ایران عقب بود، اما موفق شد تا حدودی این اختلاف را جبران کند.

استرالیا در ست دوم هم پابه‌پای ایران آمد، اما در نهایت نوجوانان دختر کشورمان با استفاده از امتیاز سرویس و دفاع منظم با امتیاز 25 بر 20 نتیجه را به سود خود تمام کردند. در ست سوم هرچند که ایران از همان ابتدا اختلاف امتیازش را با حریف حفظ کرد و تا امتیاز 14 بر 7 از حریف پیش بود، اما بازیکنان استرالیا با استفاده از انسجام تیمی و امتیاز سرویس در نهایت با امتیاز 25 بر 19 ست سوم را به سود خود خاتمه دادند.

ست چهارم هم با نتیجه 25 بر 21 به سود استرالیا به پایان رسید تا ست پنجم تعیین‌کننده برنده نهایی این بازی باشد. در ست پنجم بازیکنان استرالیا با استفاده از قدرت بدنی بالای خود با نتیجه 15 بر 9 پیروز شدند تا اولین شکست در کارنامه ایران ثبت شود.

مرحله گروهی دوازدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند و با حضور 12 تیم درحال برگزاری است و تیم ملی والیبال دختران نوجوان ایران در گروه C با نیوزیلند و استرالیا هم‌گروه است.

 

کد خبر 406191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha