همشهری آنلاین: گروه‌های مدافع حقوق کودکان و نوجوانان خواستار پایان پخش سریال «۱۳ دلیل برای» از شبکه نتفلیکس به دلیل خشونت بی‌اندازه و بی‌دلیل آن شدند.

۱۳ دلیل برای اینکه

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، در پي پخش يك صحنه وحشتناك تجاوز از فصل دوم مجموعه محبوب «13 دليل براي»، شوراي تلويزيون والدين در آمريكا از مديران نتفليكس خواست هر چه زودتر پايان زودهنگام اين سريال را اعلام كند. با وجود هشدار توليدكنندگان «13 دليل براي» نسبت به وجود صحنه‌هاي خشن، باز هم پخش يك صحنه تكان‌دهنده موجي از ناباوري، شوك و اندوه را در ميان بينندگان تلويزيون راه انداخت.

در صحنه مورد نظر پسر جوان پس از آنكه هتك حرمت مي‌شود، با اسلحه‌اي در دست به مدرسه مي‌رود. به دليل آنكه چند روز پيش ماجراي تيراندازي در دبيرستان سانتافه روي داده بود، برنامه نمايش افتتاحيه «13 دليل براي» با حضور بازيگران و عوامل در احترام به 10 قرباني آن حادثه لغو شد. با اين حال، صحنه تجاوز به اندازي تكان‌دهنده و غيرقابل‌باور بود كه بلافاصله در فضاي مجازي با واكنش‌هاي به شدت منفي بينندگان، پدران و مادران و گروه‌هاي مدني مواجه شد.

«13 دليل براي» كه بر اساس كتابي به همين نام ساخته شده، دلايل يك دختر نوجوان را براي اقدام به خودكشي روايت مي‌كند و فصل اول آن هم به همين دليل به شدت مورد نكوهش قرار گرفته بود. در هر حال، استقبال مردم از سريال باعث شد مديران نتفليكس فصل دوم آن را هم توليد و براي پخش آماده كنند. هر چند همزمان شدن نمايش نخستين قسمت فصل دوم با امتحان‌هاي پايان سال مدارس و دانشگاه‌ها و تاثير احتمالي آن بر افزايش نرخ خودكشي بسياري از والدين را نگران كرده بود.

شوراي تلويزيون والدين كه سازماني مردم‌نهاد است، «13 دليل براي» را به يك بمب ساعتي براي كودكان و نوجوانان تشبيه كرده و از مديران نتفليكس خواسته پخش «اين سريال آسيب‌زننده» را بلادرنگ متوقف كند. اين در حالي است كه برخي مخاطبان هم سريال را براي «روشن كردن ابعاد مختلف خشونت جنسي» تحسين كرده‌اند. البته اين گروه دليلي براي نشان دادن دو دقيقه خشونت جنسي و خون و خونريزي در حمام ذكر نكرده‌اند.

کد خبر 406154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha