همشهری آنلاین: پژمان حدادی عضو ثابت گروه دستان که چند روزی بیشتر نیست که به تهران آمده است غرفه ای ثابت در نمایشگاه موسیقی گرفته به عرضه نسل جدیدی از دف با پوست مصنوعی پرداخته است.

به گزارش همشهری آنلاین این دف ها از نظر صدادهی همانند دف با پوست طبیعی عمل می کنند و علاوه بر این از ویژگی کوک شدن و تغییر کوک نیز برخوردار هستند.

پژمان حدادی نوازنده سازهای کوبه ای در گروه دستان  همچنین گفت:« یک شرکت آمریکایی تولیدکننده سازهایی با پوست مصنوعی است که من به آنها طرح؛ کشیدن پوست روی دف و تنبک را پیشنهاد کردم و آنها بعد از تجربیات فراوان و رسیدن به پوستی با ضخامت خاص توانستند دفی تهیه کنند که صدایش بسیار نزدیک دف هایی با پوست طبیعی است.»

او؛ نخستین ویژگی این دف ها را صدادهی  و خراب نشدن پوست در شرایط آب و هوایی مختلف عنوان کرد و افزود: «ویژگی دیگر این سازها قابلیت کوک شدن آنها پیش از اجرای برنامه است که با کشش های مختلف پوست روی ساز به دست می آید و صدای موردنظر را از سازهای کوبه ای در آنسامبل های مختلف می توان گرفت. این مقوله به خوش صدا شدن آنسامبل کمک می کند.»

حدادی برای آزمایش این ساز از سه سال گذشته تاکنون بیشتر کنسرت های خود را با نسل جدید دف برگزار کرده و این ساز را به دف نوازان حرفه ای نیز ارائه داده که با استقبال آنها مواجه شده است.

او گفت که نخستین معرفی این ساز در نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران صورت می گیرد و پس از آن حدادی قصد دارد نسل جدید دف را در نمایشگاه هایی درآامریکا و آلمان نیز معرفی کند.

کد خبر 40610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز