همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته است و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.

ظریف

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، میگوئل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به همراه هیات همراه امروز (یکشنبه 30 ارديبهشت) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه برای تداوم همکاری‌های اقتصادی خود با ایران باید گام‌های عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاری‌های خود را در ایران افزایش دهد.

ظریف تاکید کرد: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکت های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن گفت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه، اجرای برجام و تداوم همکاری‌های شرکت‌های اروپایی با ایران است.

میگوئل آریاس کانیته افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا به وجود آورده اما پیام اتحادیه اروپا، تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.

کد خبر 405974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha