همشهری‌آنلاین: آمار جدیدی نشان می‌دهد که از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، شمار کودکان و نوجوانان آمریکایی که بر اثر تیراندازی در مدارس این کشور کشته شده‌اند از میزان مرگ و میر نظامیان این کشور در سراسر جهان بیشتر بوده‌است.

تیراندازی اخیر در مدرسه‌ای در تگزاس آمار جدیدی را درخصوص مرگ و میرهای آمریکاییان رقم زد. بر اساس این آمار، شمار آمریکایی‌هایی که از آغاز سال ۲۰۱۸ در جریان تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا کشته شده‌اند، از شمار نظامیانی که در همین بازه زمانی حین وظیفه نظامی جان داده‌اند، بیشتر است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بنا بر آمار اعلام شده از جانب وزارت دفاع آمریکا، شمار کشته‌شدگان حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا، بدون در نظر گرفتن معلمان و پرسنل مدیریتی و حفاظتی مدارس از شمار تلفات نظامی آمریکا از آغاز سال جاری میلادی پیشی گرفته است.

 در سال ۲۰۱۷، شمار تلفات نظامیان آمریکایی بسیار بیشتر از کودکان کشته شده در تیراندازی‌های مدارس این کشور بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک،کارشناسان و قانونگذاران آمریکایی قادر به تعریف این آمار به عنوان یک ناهنجاری یا یک هنجار جدید در زندگی آمریکایی‌ها نیستند.

واشنگتن پست در گزارش خود علاوه بر هشدار درخصوص این آمار بیان می‌کند که چنین مساله‌ای لزوما به معنای این نیست که مدارس آمریکا از مناطق جنگی خطرناک‌تر هستند.

این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که سیستم آموزشی آمریکا ۵۰ میلیون دانش‌آموز را شامل می‌شود و این در حالی است که نیروهای مسلح آمریکا تنها ۱.۳ میلیون عضو دارد.

بر اساس این آمار، احتمال کشته‌شدن یک سرباز آمریکایی ۴۰ برابر بیشتر از احتمال کشته شدن یک دانش‌آموز در مدارس این کشور بر اثر تیراندازی است.

آمار کشته‌شدگان مدارس آمریکایی اما در قیاس با سال گذشته، سه برابر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، از آغاز سال ۲۰۱۸ تا به امروز، ۲۹ تن در حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا کشته شده‌اند و در همین بازه زمانی، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور در سراسر جهان در هفت حادثه نظامی از جمله سقوط هلیکوپتر کشته شده‌اند.

کد خبر 405922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha