همشهری آنلاین: رویای بایرن مونیخ برای کسب قهرمانی دوگانه نقش بر آب شد. مونیخی‌ها در فینال جام حذفی آلمان مغلوب آینتراخت فرانکفورت شدند. نیکو کوواچ، سرمربی فرانکفورت در فصل آتی هدایت بایرن مونیخ را بر عهده دارد.

DFB Pokal

شامگاه شنبه (۱۹ مه / ۲۹ اردیبهشت) فینال جام حذفی آلمان برگزار شد. در این دیدار تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و بایرن مونیخ در حضور بیش از ۷۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین رویاری هم قرار گرفتند.

بایرن مونیخ که پس از ناکامی در لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی امید بسته بود، نتوانست رویای خود را محقق کند.

مونیخی‌ها در این مصاف هم از لحاظ مالکیت توپ و هم از لحاظ شمار حملات بر حریف خود برتری داشتند، اما در استفاده از موقعیت‌های به ‌دست ‌آمده بسیار ضعیف عمل کردند و در نهایت نیز ۳ بر 1 از فرانکفورت شکست خوردند.

بایرن مونیخ در ۷۷ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و بیش از ۲۰ بار بر دروازه حریف حمله کرد، ولی تنها یک گل به ثمر رساند. در مقابل آینتراخت فرانکفورت تنها ۸ حمله جدی بر دروازه بایرن داشت، اما با انسجام دفاعی از یک سو و کارآیی در گلزنی از سویی دیگر به سه گل دست یافت.

نیمه نخست این دیدار با تک ‌گل ربیک در دقیقه ۱۱ یک بر صفر به سود آینتراخت فرانکفورت به پایان رسید. بایرن مونیخ که در نیمه نخست هم کنترل میدان را در دست داشت، در نیمه دوم بر فشارهای خود افزود و در دقیقه ۵۳ توسط روبرت لواندوفسکی به گل تساوی رسید.

علی‌رغم برتری بایرن مونیخ در طول ۹۰ دقیقه، این آینتراخت فرانکفورت بود که در دقایق پایانی بازی توانست توسط ربیک و گاچونویچ (دقایق ۸۲ و ۹۰) به گل‌های پیروزی دست یابد.

این پنجمین قهرمانی آینتراخت فرانکفورت در جام حذفی آلمان در تاریخ این باشگاه است. آخرین موفقیت‌ این تیم فرانکفورتی در رقابت‌های جام حذفی به سی سال پیش برمی‌گردد.

 

کد خبر 405910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha