یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

۸ تبهکار حرفه‌ای که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند، بعد از آزادی باند سرقت تشکیل دادند و با ترفندهای گوناگون از شهروندان زورگیری می‌کردند.

متهمان

به گزارش همشهری، چندی قبل مردی که در کار فروش پوشاک است، به پلیس آگاهی پایتخت رفت و مدعی شد که سارقان مسلح یک محموله پوشاک را از او زورگیری کرده‌اند. او گفت: چند روز قبل مرد ناشناسی تماس گرفت و سفارش خرید مقداری پوشاک داد. این محموله حدود 5میلیون تومان ارزش داشت و خودم سوار بر موتورسیکلت آن را به منطقه یافت‌آباد بردم اما در میان راه چند نفر که مسلح بودند، راهم را سد کردند و محموله را از من زورگیری کردند.

با آغاز تحقیقات پلیس در این‌باره معلوم شد در محل سرقت دوربین مداربسته قرار دارد و مأموران با بررسی تصاویر ضبط شده توانستند هویت یکی از سارقان را شناسایی کنند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که او فرد سابقه‌داری است که بارها به اتهام سرقت دستگیر شده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران او و 4همدست دیگرش را دستگیر کنند. از متهمان یک قبضه سلاح کمری همراه با 15فشنگ جنگی، 2قبضه شبه‌سلاح کمری، 4دستگاه بی‌سیم و دیگر لوازم پلیسی کشف شد.

متهمان وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند علاوه بر دست داشتن در سرقت پوشاک اعتراف کردند که با 4تبهکار دیگر نیز در چندین سرقت همکاری داشته‌اند. آنها اعتراف کردند که با همکاری 4همدست دیگرشان مرتکب چندین فقره زورگیری از فروشندگان اسکناس و ارز در خیابان جمهوری، سرقت چند دستگاه خودروی سواری، سرقت فرش و همچنین انجام سرقت‌های مشابه در شمال غرب کشور شده‌اند.

تحقیقات درباره 4متهم دیگر نشان می‌داد آنها توسط مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی دستگیر شده‌اند. این افراد ابتدا به‌طور ساختگی با خودروهای مدل بالا تصادف می‌کردند و پس از پیاده‌شدن راننده برای بررسی میزان خسارت خودرو را زورگیری می‌کردند. سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این خبر گفت: متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات درخصوص شناسایی جرایم دیگر آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 405896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha