شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «دیامانیتو» به کارگردانی «گابریل آبرانتس» و «دنیل اشمیت» جایزه بهترین فیلم بخش هفته منتقدین جشنواره‌ی کن را به خود اختصاص داد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، هیات داوران پنجاه‌وهفتمین دوره «هفته منتقدین کن»  جایزه بزرگ این بخش از جشنواره كن را که ویژه فیلم‌های اول و دوم کارگردانان است را به فیلم سورئال «دیامانیتو» اعطاء کردند.

این کمدی درام که محصول مشترک فرانسه، برزیل و پرتغال است روایتگر زندگی یک فوتبالیست است که با یک مصدومیت سنگین از اوج به پائین کشیده می‌شود و دوران فوتبالی او به پایان می‌رسد.

«کریس سوئیس» به کارگردانی «آنژا کوفمل»، «یک روز» به کارگردانی «سوفیا زیلاژی»، «فیوگ» به کارگردانی «آگنیزکا موزینسکا»،‌ «وحشی» به کارگردانی «کمیل ویدال-ناکت» و «SIR» به کارگردانی «روهنا گرا» دیگر فیلم‌های بخش رقابتی بلند «دوهفته کارگردانان» کن بودند.

در بخش فیلم کوتاه نیز «هکتور مالو: آخرین روز سال» به کارگردانی «ژاکلین لنزتو» موفق به کسب جایزه در رقابت با ۹ فیلم دیگر شد و «فلیکس ماریتو» بازیگر فرانسوی نیز برای بازی در فیلم «وحشی» برنده جایزه «ستاره نوظهور» نام گرفت.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ می دانند» ساخته اصغر فرهادی افتتاح شد و امشب  ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 405862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha