یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

لطفاً عطر تند نزنید و اگر می‌زنید کم بزنید! شاید کسی سردرد داشته باشد یا دچار آلرژی باشد. واقعیت این است که مثل بوی بد عرق، بوی عطر هم گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد.

دوچرخه شماره ۹۲۴

 

اگر اهل سفر با مترو باشيد، ديده‌ايد كه در تبليغات آموزش‌هاي شهروندي، بحث‌هاي خوش‌بوبودن هم مطرح شده است؛ مثل حمام‌كردن، شست‌وشوي لباس‌ها و عطرزدن.

اما بعضي از همشهريان، عطرزدن را زياد جدي مي‌گيرند و در واقع دوش ادوكلن يا عطر مي‌گيرند و  فقط كافي است كسي كه سردرد يا آلرژي دارد، چند دقيقه در كنار اين افراد قرار بگيرد تا حالش بد بشود.

درباره‌ي عطرزدن، موارد نانوشته‌اي وجود دارد كه برخي از مشاوران فروش عطر آن‌ها را توصيه مي‌كنند. «فرزانه استوار»، مشاور عطر و لوازم بهداشتي در اين‌باره مي‌گويد:

«ما معمولاً توصيه مي‌كنيم كه عطر را روي نقاطي بزنند كه نبض وجود دارد؛ مثل روي مچ دست و زير خط فك، نزديك گوش و اصلاً به نواحي‌اي از بدن كه عرق مي‌كند، عطر نزنند. دوش عطرگرفتن را هم اصلاً توصيه نمي‌كنيم. يا اين كه توصيه مي‌كنيم در هواي سرد، از عطرهاي قوي استفاده کنند، چون سرما شدت عطر را کم مي‌کند و برعکس تابستان‌ها عطر ملايم بزنند.

بهترين زمان عطرزدن هم درست بعد از حمام است، چون منافذ پوست باز هستند و عطر نفوذ مي‌کند.

هم‌چنين شيشه‌ي عطر بايد در جايي خنك و دور از نور خورشيد قرار بگيرد و بعد از بازكردن در عطر حداكثر تا دوسال آن را مصرف كنند.»

کد خبر 405838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha