مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیل‌گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت در ویدیویی که روز پنجشنبه ۱۷ می ۲۰۱۸ روی شبکه MSNBC منتشر شد اعلام کرد مجبور شده تا تفاوت میان HIV و HPV را برای دونالد ترامپ توضیح دهد.

گیتس ترامپ

براساس گزارش NBC، گيتس در اين پيام ويديويي گفت ترامپ از او خواسته تا اگر ميان اين دو بيماري تفاوتي وجود دارد برايش توضيح دهد و گيتس نيز به او گفته كه به ندرت مي‌توان از دو بيماري را از يكديگر تشخيص نداد.

HPV يا ویروس پاپیلوم انسانی ویروسی است که از طریق تماس مستقیم جنسي بین پوست افراد انتقال پيدا مي‌كند. بیش از 100 نوع مختلف از HPV وجود دارد كه معمولا هيچ علائمي ندارد اما مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در برخي از افراد افزايش دهد.

HIV يا ويروس نقص ايمني انساني، ويروسي است كه سيستم ايمني بدن را دچار نقصان كرده و به ابتلا به سندرم نقص ايمني اكتسابي با ايدز منجر مي‌شود، وضعيتي كه براساس گزارش سازمان ملل در سال 2016 باعث مرگ يك ميليون نفر انسان شد.

مشخص نيست بيل‌گيتس در چه مراسمي و در كجا اين سخنان را بيان كرده‌است،‌اما آنچه مشخص است اين است كه ترامپ در هر دو جلسه‌اي كه با گيتس داشته،‌از او درخواست كرده تا برايش توضيح دهد آيا HIV و HPV يكي هستند؟

گيتس يكي از منتقدان و مخالفان سياست‌هاي ترامپ است اما با اين‌حال تاكنون دوبار، در مارس سال 2017 و مارس سال 2018 با ترامپ ملاقات داشته‌است از اين رو گفته مي‌شود ويديوي منتشر شده در ماه‌هاي اخير ثبت شده‌است.

اين اولين‌باري نيست كه گيتس از محتواي جلسه خود با رئيس‌جمهور ترامپ سخن مي‌گويد. وي در ماه آوريل نيز اعلام كرد ترامپ به او پيشنهاد سمت مشاور علمي در كاخ سفيد را داده‌است كه گيتس آن را نپذيرفته‌است.

ترامپ در شرايطي تفاوت ميان اين دو بيماري را از گيتس پرسيده‌است كه گيتس و همسرش يكي از پيشگامان مبارزه با بيماري ايدز در جهان به شمار مي‌روند.

کد خبر 405805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha