جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات، با اعلام جان‌باختن نه تن بر اثر بارش‌ها و سیل‌های چند روزه، برخی از عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی‌های اخیر را تشریح کرد.

سیل

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی در توضیح گزارش پایانی عملیات امدادگران در سیل و آبگرفتگی از ١٨ تا ٢٧ اردیبهشت گفت: در این بازه زمانی ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی افزود: طی این مدت به ٢٣٩شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شد و ۲۱ هزار و ۸۸۰ تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند. همچنین یکهزار و ۵۸ تن اسکان اضطراری یافته و ۳۴ تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: ۱۰ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده و ۶۵ تن هم به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند. متاسفانه ۹ تن نیز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی‌های این چند، جان خود را از دست دادند؛ به طوری که ۳ تن در سیلاب (خراسان جنوبی ٢نفر، آذربایجان غربی یکنفر)، ٤ تن به دلیل صاعقه (آذربایجان غربی ٢نفر، آذربایجان شرقی یک نفر) و ٢ تن نیز به دلیل ریزش آوار (چهارمحال و بختیاری ٢نفر) جان باختند.

سلیمی همچنین گفت: در این مدت تخلیه آب از ۷۸۴ واحد منزل مسکونی صورت گرفت و ۷۸ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

در این مدت ۴۳۸ تیم عملیاتی شامل یکهزار و ۷۲۸ امدادگر فعال بودند.

کد خبر 405743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha