همشهری آنلاین: کمیسر بودجه اتحادیه اروپا درباره ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا در پی خروج ایالات متحده آمریکا از توافق‌نامه هسته‌ای با ایران هشدار داد.

اوتینگر

گونتر اوتینگر، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا در مصاحبه با رادیوی سراسری آلمان پنج‌شنبه (۱۷ ماه مه/ ۲۷ اردیبهشت) گفت، اروپا باید وحدت خود را حفظ کند و تنها در این صورت است که خواهد توانست اقتدار اقتصادی خود را در برابر واشنگتن نشان دهد.

اوتینگر تاکید کرد که اروپا همه اقدام‌های ممکن را برای پایبند نگهداشتن ایران به این توافق‌نامه انجام خواهد داد. او درباره احتمال وضع تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های آلمانی که با ایران رابطه تجاری دارند، گفت: «اگرچه می‌توان برخی تضمین‌ها را داد اما امکانات بسیار محدود است.» او در ادامه گفت اتحادیه اروپا در حال حاضر مشغول طراحی راه‌کارهای ممکن به این منظور است.

رایزنی درباره مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های اخیر رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از جمله خروج آمریکا از برجام، مهم‌ترین محورهای دیدار دو روزه سران اتحادیه اروپا در صوفیه پایتخت بلغارستان است که روز گذشته (چهارشنبه ۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان دیپلمات‌های نزدیک به اتحادیه اروپا می‌گویند سران ۲۸ کشور عضو این اتحادیه بر سر پایبندی به آنچه "سیاست‌های قانونمند بین‌المللی" خوانده شده اتفاق نظر دارند. توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی یکی از این سیاست‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر 405717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha