همشهری آنلاین: ستادکل نیروی مسلح با صدور بیانیه‌ای، اقدام تحریک آمیز و شیطانی رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم و سکوت مجامع بین المللی و دولت‌های اسلامی در قبال به خاک و خون کشیدن ملت بی‌دفاع فلسطین را تقبیح کرد.

قدس

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، در این بیانیه که روز چهارشنبه صادر شد، آمده است: تصمیم فتنه انگیزانه آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بار دیگر ماهیت این دولت جنایتکار در ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه را پیش چشم جهانیان آشکار ساخت.

این بیانیه می افزاید: اقدام گستاخانه ترامپ که همزمان با روز نکبت و هفتادمین سال اشغالگری رژیم جعلی صهیونیستی صورت گرفت، نه تنها به استحکام پایه های سست و بی ریشه این رژیم نخواهد انجامید، بلکه خون های پاک شهیدان و مجاهدان فلسطینی و به ویژه کودکان، زنان و سالخوردگان بی گناه، نویدبخش توسعه و رشد انتفاضه ملت فلسطین علیه این اقدام تجاوزکارانه خواهد بود.

ستادکل نیروهای مسلح، با تقبیح سکوت مرگبار مجامع بین المللی و دولت های اسلامی در قبال به خاک و خون کشیدن ملت بی دفاع و مظلوم فلسطین که به شهادت بیش از 60 نفر و مجروحیت بیش از 2 هزار نفر انجامید، تاکید کرد: شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم پوشالی صهیونیستی آغاز شده و تردیدی نیست، این اقدام جنایتکارانه به همگرایی و وحدت ملت های مسلمان و حق طلب کمک خواهد کرد و در آینده ای که چندان دور نخواهد بود، بر اساس وعده الهی طومار رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه درهم خواهد پیچید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 15 آذر ماه سال گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت 'اسرائیل' به رسمیت می شناسد و با امضای نامه ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبه رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در 30 آذر 1396 در جلسه ای اضطراری پیش نویس قطعنامه ای در مخالفت با تصمیم اخیر آمریکا درباره بیت المقدس را به رای گذاشت که نمایندگان 128 کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رای موافق و 9 کشور به آن رای مخالف دادند. 35 کشور رای ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و 21 کشور نیز در رای گیری شرکت نکردند.

با این حال، روز دوشنبه هفته جاری در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
ترامپ در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجدالاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

کد خبر 405657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha