مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان هوانوردی معتقدند سرانجام سرنوشت مرموز پرواز MH۳۷۰ خطوط هوایی مالزی را که در ماه مارس ۲۰۱۴ در مسیر پکن از روی رادار ناپدید شد را کشف کرده‌اند.

براساس گزارش لايو ساينس، بيش از چهار سال از ناپديد‌شدن مرموزانه اين هواپيما و 227 مسافر و 12 خدمه‌اش مي‌گذرد و اكنون هيات بررسي متشكل از متخصصان هوانوردي به اين نتيجه رسيده‌اند ناپديد شدن اين هواپيما به شكلي ه هيچ رد و نشاني از آن تاكنون كشف نشده‌ به آن دليل است كه خلبان اين هواپيما، زاهاري احمدشاه از عمد هواپيما را سرنگون كرده‌است.

اين گزارش كه توسط هياتي از متخصصان آماده شده و در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته‌است،‌ به صورت رسمي تاييد نشده‌است اما مي‌تواند گمانه‌زني‌هايي كه در سال 2016 و با آشكار شدن تغيير مسير عمدي هواپيما توسط خلبان اصلي پرواز آغاز شدند را تاييد كند.

براساس گزارش CBS يكي از متخصصان اين هيات با استفاده از داده‌هاي رادار نظامي مسير پرواز را شبيه‌سازي كرد و متوجه شد هواپيما از كنار مرز مالزي-تايلند عبور كرده‌است، تاكتيكي موثر براي جلوگيري از رديابي شدن توسط رادارها. وي همچنين دريافت اين هواپيما برفراز پنانگ در شمال غرب مالزي كه زادگاه خلبان شاه بوده‌است، ارتفاع خود را كاهش داده، احتمالا به اين منظور كه خلبان بتواند از پنجره نگاهي به زادگاهش بياندازد.

لري ونس يكي از اهضاي اين هيات غيررسمي مي‌گويد اين خلبان خودكشي كرده‌است و تمامي مسافران را نيز با خود به كام مرگ كشانده‌است. اين هيات همچنين مي‌گويد براساس شواهد موجود به دست آمده توسط محققان،‌برخلاف گزارش‌هاي اوليه اين هواپيما در زاويه‌اي تند و تيز با آب برخورد نكرده‌است بلكه تا پايان سقوط هواپيما به دقت كنترل شده‌است تا در منطقه‌اي دور از ساحل و خارج از محدوده قابل جستجو سقوط كند.

از آنجايي كه اين هيات غيررسمي به شمار مي‌رود، نتيجه گزارش آنها مبني بر خودكشي خلبان نيز رسميتي ندارد و خانواده اين خلبان نيز با رد اين ادعا اعلام كرده‌اند براي اثبات بايد شواهد مستقيم از بقاياي هواپيما در دست باشد.

کد خبر 405627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha