سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس هند یکی از نویسندگان سرشناس و عضو پارلمان این کشور را در پرونده مرگ مشکوک همسرش در چهار سال پیش متهم شناخته و او را مظنون اصلی معرفی کرده است.

تارور و پوشکار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، شاشي تارور كه 17 كتاب نوشته و سال 2006 بخت كسب كرسي دبيركلي سازمان ملل را در رقابتي نزديك به بان-كي مون از كره‌جنوبي واگذار كرد، متهم است همسر خود سوناندا پوشكار را در ژانويه سال 2014 در اتاق هتلي در دهلي به قتل رسانده است. پليس در آن زمان ماجراي مرگ مشكوك را خودكشي دانسته بود. اين داستان چند روز پس از آن اتفاق افتاد كه پوشكار در توييتر از ارتباط همسر خود با يك روزنامه‌نگار پاكستاني خبر داده بود. هر چند آن دو اندكي بعد در يك بيانيه مشترك تمام ماجرا را حاصل يك سوءتفاهم دانستند.

حالا و چهار سال پس از آن مرگ مشكوك، پليس دهلي پرونده‌اي سه هزار صفحه‌اي به دادگاه ارائه داده و در آن تارور را تنها مظنون و متهم اصلي مرگ پوشكار با خوراندن سم معرفي كرده است. آنها سال 2010 ازدواج كردند كه سومين زندگي مشترك هر دو نفرشان بود. بر اساس قوانين هند، اگر يكي از زوجين در بازه زماني كمتر از هفت سال از آغاز زندگي مشترك به هر دليل از دنيا برود، پرونده مرگ او به شكل خودكار در دادگاه مطرح و پيگيري مي‌شود و مورد تارور و پوشكار هم از همين نوع است.

تارور 62 ساله سابقه نگارش 17 كتاب عمدتا سياسي و تاريخي را با موضوع هند و استعمار در كارنامه دارد. او در دولت‌هاي پيشين هند تا مقام وزارت هم بالا رفت و به نمايندگي از كشورش نامزد كسب كرسي دبيركلي سازمان ملل بود اما آن را در رقابتي نزديك در سال 2006 به نماينده كره‌جنوبي واگذار كرد. تارور تمام اتهام‌ها را منكر شده و اعلام كرده است با كناره‌گيري از فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي، تمام تلاش خود را براي اثبات بي‌گناهي‌اش به كار مي‌گيرد.

کد خبر 405572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha