۲ قاچاقچی مواد‌مخدر بعد از مسدودشدن تلگرام گروهی در واتس‌‌اپ راه‌اندازی کردند تا همچنان به فعالیت مجرمانه خود ادامه بدهند.

حوادث

اعضای این گروه جدید هر لحظه اضافه‌تر می‌شد و قاچاقچیان از این طریق اقدام به توزیع مواد‌مخدر به مشتریان خود می‌کردند تا اینکه پلیس وارد عمل شد.

به گزارش همشهری، مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر پایتخت با بررسی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پی بردند که اعضای گروهی در تلگرام کانالی راه انداخته‌اند و در آنجا اقدام به فروش مواد‌مخدر می‌کنند. با کشف این حقیقت بررسی‌های تخصصی برای شناسایی ادمین اصلی گروه آغاز شد اما در ادامه معلوم شد که پس از فیلتر شدن تلگرام، قاچاقچیان فکری به سرشان زده و این‌بار در واتس‌اپ گروهی راه انداخته و به آنجا کوچ کرده‌اند.

تعداد اعضای این گروه در واتس‌اپ در حال افزایش بود تا قاچاقچیان با فروش مواد‌مخدر پول کلانی به جیب بزنند. در چنین شرایطی مأموران پلیس در نقش خریدار مواد با 2نفر از سرکردگان این گروه که ادمین اصلی بودند قرار صوری گذاشتند. وقتی مأموران در پارک چیتگر حاضر شدند، 2قاچاقچی نیز به همراه مواد‌مخدر به محل قرار آمدند اما خبر نداشتند که مأموران ‌آنها را محاصره کرده‌اند.

ماموران همزمان با دستگیری این دو متهم، به بازرسی خودروی رانا که با آن سر قرار آمده بودند پرداختند و 25کیلوگرم حشیش کشف کردند.

سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران در این‌باره به همشهری گفت: با انجام تحقیقات مشخص شد که 2متهم دستگیر شده مجرد و سابقه دار هستند. آنها پیش از این نیز به اتهام حمل مواد‌مخدر دستگیر شده و به زندان رفته بودند. با وجود این، درس عبرت نگرفته و پس از آزادی نیز فعالیت مجرمانه خودشان را از‌سرگرفته‌بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد که ‎این دو متهم نه‌تنها در تهران بلکه به همراه تعدادی از همدستانشان که همگی سابقه توزیع و فروش مواد‌مخدر داشتند در شهرستان‌های دیگر نیز اقدام به توزیع مواد‌مخدر می‌کردند. وی ادامه داد: آنها مشتریان خود را از طریق واتس‌اپ شناسایی کرده و با استفاده از این پیام‌رسان، قرارهای ملاقات خود را تنظیم می‌کردند‎.

به گفته سرهنگ بخشنده، اعضای این گروه، ‌انواع موادمخدر از تریاک گرفته تا حشیش و مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و قرص روانگردان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دادند. ضمن اینکه در مدت کم با سود کلانی که به‌دست آوردند، ‌ماشین‌های مدل بالا و ویلا در اطراف تهران خریداری کردند که تمامی اموال آنها با دستور قاضی پرونده توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران تصریح کرد: متهمان دستگیرشده برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی پرونده قرار گرفتند و تحقیق از آنها برای شناسایی جرائم احتمالی دیگر و دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.

  • هندوانه با طعم تریاک

در همین حال از مشهد خبر می‌رسد که قاچاقچیان مواد‌مخدر 48کیلو تریاک را در لا به لای بار هندوانه مخفی کرده بودند اما با هوشیاری پلیس نقشه‌شان نقش بر آب شد. قاضی مهدی خدابخشی، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در این‌باره به میزان گفت: مأموران اداره عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه را که حامل یک محموله تریاک بود در یکی از مبادی ورودی مشهد متوقف کردند. در جریان بازرسی از این کامیون مقدار ۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد که به‌طرز ماهرانه‌ای بین هندوانه‌ها جاسازی شده بود و یک نفر نیز دستگیر شد.

کد خبر 405564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha