مخلوط آب، آبلیمو و عسل خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این جا به چند مورد اصلی آن‌ها می‌پردازیم.

شربت آبلیمو عسل - honeylemon

به گزارش همشهری‌آنلاین، اگر حکایاتی درباره ویژگی کم کردن وزن این نوشیدنی عسل و لیمو، شنیده‌اید، بیشتر اغراق‌آمیز هستند؛ آنچه واقعا اتفاق می‌افتد، چربی‌سوزی است که دقیقا همان کم کردن وزن نیست. این نوشیدنی، با این حال، دارای مزایای سلامتی فراوانی است که در ادامه می‌خوانید.

عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته‌اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می‌تواند به افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. احتمال زیاد بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.

مخلوط آب، آبلیمو و عسل خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این جا به چند مورد اصلی آن‌ها می‌پردازیم.

آنفلوانزا و سرماخوردگی را درمان می‌کند

آبلیمو و عسل هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن عالی‌اند. لیمو دارای مقادیر فراوانی ویتامین ث است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و عسل نیز دارای آنزیم‌ها و دیگر ترکیباتی است که می‌تواند از بدن شما در برابر آنفلوآنزا و سرماخوردگی محافظت کند. نوشیدن مرتب این مخلوط می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی، بدن را بخصوص در زمستان تقویت نماید.

مشکلات گوارشی را درمان می‌کند

با نوشیدن این مخلوط تعادل آلکالاین طبیعی در بدن حفظ خواهد شد و مواد مغذی مهمی برای بدن فراهم می‌شود. این مخلوط با تمیز کردن خون، تعداد زیادی از بیماری‌ها را مانند مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و هضم نشدن غذا،‌ اسید ریفلاکس و زخم معده را درمان می‌کند.

موجب سلامت پوست می‌شود

عسل و لیمو هردو آنتی باکتریال و آنتی ویروس هستند و باعث درمان پوست شده و آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. این مخلوط به طور موثری آکنه و قرمزی صورت را درمان می‌کند.

کمی از مخلوط را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بر روی پوست بماند سپس با آب گرم آبکشی نمایید. به طور منظم این مراحل را تکرار نمایید تا برای همیشه از شر جوش‌های صورت خلاص شوید.

سرفه،‌ برونشیت و آسم را درمان می‌کند

این نوشیدنی یک اکسپکتورانت قوی است که موجب نازک شدن مخاط ریه می‌شود و در نتیجه به طور مناسب‌تری تنفس صورت می‌گیرد .این مخلوط دارای خواص ضد التهابی نیز می‌باشد و این بدین معناست که سرفه، آسم و برونشیت را درمان می‌کند.

کمی عسل و آب لیمو را درون یک لیوان آب گرم بریزید و آن را بنوشید در این مرحله خواهید دید که چگونه احتقان سینه را تسکین می‌دهد و باکتری‌های مضر را که موجب بروز بیماری‌ها شده در دستگاه تنفسی‌تان نابود می‌کند.

وزن شما را در حد نرمال حفظ خواهد کرد

عسل علاوه بر اینکه یک نیروزای طبیعی است تقریبا می‌توان گفت هیچ کالری ندارد و این خاصیت، مخلوط را به یک داروی عالی خانگی تبدیل کرده است که وزن را کنترل نموده و از چاقی پیشگیری می‌کند.

یک آنتی‌اکسیدان قوی است

این نوشیدنی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کند و از انواع مختلف بیماری‌ها پیشگیری کند.

از دیگر خواص معجون عسل و لیموترش می توان این موارد را نام برد:

  • از یبوست جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل ادرارآور بودن از التهابات دستگاه ادراری می‌کاهد.
  • کبد را از سموم تصفیه می‌کند.
  • به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل کمک می‌کند.

    با خوردن هر روز یک لیوان شربت آبلیمو عسل دیگر سرما نمی‌خورید

مواد لازم برای تهیه مخلوط آب، عسل و آبلیمو

آب ولرم، عسل، آبلیمو (بهتر است لیموترش به شیوه ارگانیک کشت شده باشد و عسل نیز اصل باشد.)

طرز تهیه این مخلوط شگفت‌انگیز

۱- یک پیمانه آب جوش درون قابلمه‌ای بریزید و بگذارید خنک شود.

۲- آبلیمو و عسل را به آن اضافه کرده، خوب هم بزنید.

۳- از مخلوط فوق یک پیمانه هر روز صبح بنوشید و شاهد اثرات مثبت آن باشید.

منبع: تلگراف، نمناک

کد خبر 405506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha