همشهری آنلاین: ملی‌پوشان کشورمان در پایان رقابت‌های جودوی قهرمانی جوانان آسیا، موفق به کسب ۱ نشان طلا، ۱نقره و ۴ برنز شدند.

Judo Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، نوزدهمین دوره پيكارهای جودوي قهرمانی جوانان آسیا با حضور 196 جودوکار از 22 کشور به مدت دو روز و به میزبانی شهر بیروت در لبنان برگزار شد كه جوانان کشورمان موفق به کسب 6 نشان رنگارنگ از اين مسابقات شدند.

در وزن منهای 90 کیلوگرم، قاسم باغچقی پس از استراحت در دور نخست، جودوکار کره جنوبی را در زمان کمتر از یک دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ویتنامی خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و راهی فینال شد ودر فینال جودوکار قزاق را ایپون کرد و مقتدارانه قهرمان شد.

در وزن منهای 100 کیلوگرم، علی پرهیزکار پس از استراحت در گام نخست، جودوکار عراقی را ایپون کرد و در ادامه با ضربه فنی جودوکار کره‌ای را از پیش رو برداشت و فینالیست شد و در فینال با قبول شکست برابر حریف ازبک صاحب گردن‌آویز نقره شد.

در وزن به اضافه 100 کیلوگرم، حمیدرضا ملک‌زاده ابتدا حریف هندی را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در ادامه برابر حریف ازبک به برتری رسید و با قبول شکست برابر جودوکاری از کره جنوبی به جدول شانس مجدد راه یافت و در دیدار رده‌بندی جودوکار مغولستانی را ایپون کرد و به نشان برنز دست یافت.

امیرمحمد بهمنی، دیگر جودوکار کشورمان در این وزن، در گام نخست مغلوب جودوکار تاجیکستانی شد.

در وزن منهای 70 کیلوگرم، مریم بربط در بازی نخست جودوکار هندی را ایپون کرد و در ادامه مغلوب حریف قزاق شد و در جدول شانس مجدد نماینده قرقیزستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن منفی 66 کیلوگرم، ابولفضل محمودی بعد از پیروزی مقابل نماینده نپال، در مقابل جودوکار ازبک مغلوب شد و به جدول بازنده‌ها رفت و در ادامه موفق شد با دو پیروزی مقابل جودوکارانی از چین تایپه و تاجیکستان صاحب مدال برنز شود.

در وزن منفی 73 کیلوگرم، امین کامیابی بعد از استراحت در دور اول، ابتدا حریفی از هند را ضربه فنی کرد، ولی در مبارزه دوم مقابل نماينده قزاقستان شکست خورد. او در ادامه رقبایی از قرقیزستان و مغولستان را از پیش رو برداشت و مدال برنز را در رقابت از آن خود کرد.

در وزن منفی 60 کیلوگرم، تنها نماینده کشورمان، علی قلی‌پور بعد از پیروزی برابر جودوکاری از کشور میزبان به جودوکار هند باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن منفی 66 کیلوگرم، علی بریمانلو پس از استراحت در گام نخست، در شرایطی که در ادامه حریفی از قرقیزستان را از پیش رو برداشته بود، در دور سوم و چهارم به دو جودوکار تاجیک باخت و به عنوان هفتمی رسید.

در وزن منفی 48 کیلوگرم، شیوا جهانگیری با شکست مقابل حریفانی از ازبکستان و چین تایپه به کار خود پایان داد.

در وزن منفی 58 کیلوگرم، نگین نظری بعد از پیروزی مقابل حریفی از لبنان، با قبول شکست برابر جودوکاران ازبکستان و نپال از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن منهای 63 کیلوگرم دختران نيز مهیا اکبری در گام نخست مغلوب جودوکار کره‌ای شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

کد خبر 405502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha