سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پارلمان کاتالونیا در جلسه خود در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، یواخیم تورا را به عنوان رهبر جدید این منطقه خودمختار انتخاب کرد.

یواخیم تورا عضو پارلمان کاتالونیا، وکیل و روزنامه‌نگار است که در لابی‌گری در حمایت از جدایی کاتالونیا فعالیت کرده است.

طبق اعلام وب‌سایت پارلمان کاتالونیا، او کتاب‌های متعددی را در زمینه تاریخ این منطقه منتشر کرده‌است.

به گزارش ایسنا، کارلوس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا که پس از برکناری به بلژیک گریخت، پیش‌تر در ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرد، تورا را به عنوان نامزد مورد حمایت خود معرفی کرد.

پوجدمون در سخنان خود گفت: گروه ما یواخیم تورا، عضو پارلمان را برای ریاست دولت کاتالونیا معرفی می‌کند تا طی روزهای آینده این مسئولیت را بر عهده بگیرد و فورا دولت تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، این تصمیم پارلمان کاتالونیا در حالی اتخاذ شده که تورا خود را رهبر موقت این منطقه می‌داند زیرا به اعتقاد او، پوجدمون همچنان رهبر واقعی دولت خودمختار کاتالونیا است.

بر اساس نتایج رأی‌گیری در پارلمان کاتالونیا، ۶۶ قانون‌گذار از کاندیداتوری تورا برای تصدی سمت رهبری این منطقه خودمختار حمایت کرده و ۶۵ تن دیگر که مخالف جدایی کاتالونیا هستند، به او رأی منفی دادند تا بدین ترتیب، تورا با اختلاف بسیار کمی بتواند در پارلمان پیروز از میدان خارج شود. همچنین چهار نماینده حزب اتحاد مردمی در این رأی‌گیری رأی ممتنع دادند.

کد خبر 405491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha