همشهری آنلاین: «کتاب تصویر» ژان-لوک گدار با به نیمه رسیدن هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن و نمایش ۹ فیلم از ۲۱ فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی، با کسب امتیاز سه از چهار صدرنشین جدول منتقدان اسکرین است.

فیلم کتاب تصویر

به گزارش همشهري آنلاين، منتقدان روزنامه‌هاي ليبراسيون فرانسه و بانگوك‌پست تايلند به «كتاب تصوير» چهار ستاره داده‌اند و ميشل سيمن از نشريه پوزيتيف فرانسه آن را شايسته دريافت يك ستاره به عنوان ضعيف دانسته است. فيلم تازه استاد فرانسوي از گروه منتقدان اسكرين و هفت منتقد و رسانه ديگر سه ستاره به معني خوب دريافت كرده تا ميانگين امتياز آن تا ششمين روز جشنواره كن 2018 روي مرز سه متوقف بماند.

اما ضعيف‌ترين نمره را از جدول منتقدان نشريه اسكرين «دختران خورشيد» ايوا اوسون گرفته كه گلشيفته فراهاني در آن نقش يك جنگجوي ايزدي را ايفا مي‌كند. از ميان 10 رسانه حاضر در كن، متقدان ليبراسيون و دي‌سايت آلمان آن را بي‌ارزش دانسته و به آن نمره صفر داده‌اند. هفت رسانه با دادن يك ستاره معتقدند «دختران خورشيد» فيلمي ضعيف است و جالب اينكه دو منتقد ديلي‌تلگراف بريتانيا با دادن سه ستاره به نشانه خوب، حسابي از فيلم استقبال كرده‌اند.

در ميان دو نماينده سينماي ايران، اوضاع «سه رخ» جعفر پناهي بسيار بهتر از فيلم تازه اصغر فرهادي است. «همه مي‌دانند» كه فيلم افتتاحيه كن امسال بود، با امتياز 1.8 يكي از سه فيلم ضعيف اين دوره است و «سه رخ» با ميانگين 2.6 يكي از چهار فيلم برتر. تقريبا همه منتقدان فيلم تازه پناهي را پسنديده و به آن امتيازهاي دو (چهار منتقد) و سه (شش منتقد) از چهار ستاره ممكن داده‌اند. نكته اينكه «سه رخ» اصلا امتياز چهار ستاره ندارد.

«جنگ سرد» پاول پاوليكوفسكي تنها فيلم بخش مسابقه جشنواره كن امسال است كه سه امتياز چهار ستاره‌اي دارد و ميانگين آن در مجموع 2.9 است. «خاکستر پاک‌ترین سفیدی است» جيا ژانگ‌كه از چين هم با گرفتن امتياز ميانگين 2.9 از چهار در كنار «جنگ سرد» پايين‌تر از «كتاب تصوير» گدار قرار دارد. منتقدان لس‌آنجلس تايمز و بانگوك‌پست حسابي از فيلم چيني خوش‌شان آمده و به آن چهار ستاره داده‌اند.

کد خبر 405453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha