همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان ایران و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی را ضروری دانست.

علاءالدین بروجردی

به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی در دیدار «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان با اشاره به پیشینه ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان گفت: اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور بسترهای مناسبی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات فیمابین فراهم کرده است.

وی افزود: تبادل هیات‌های تخصصی در مجالس دو کشور می‌تواند به تبادل تجارب در عرصه قانونگذاری کمک فراوانی کند.
بروجردی با بیان این مطلب که حضور نیروهای خارجی در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است، بیان کرد: ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده تا توان امت اسلامی را تضعیف کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی را عامل استقلال جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و استعدادهای بالقوه مسلمانان می‌تواند به احیای علمی و افزایش قدرت امت اسلامی در موضوعات بین‌المللی منجر شود.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی میان جمهوری اسلامی و افغانستان در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح و برقراری ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و از هیچ اقدامی در این راستا فروگذاری نخواهد کرد.

طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم افغانستان در طول سال‌های جهاد و مبارزه، گفت: ملت افغانستان هیچگاه میهمان‌نوازی و حمایت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع افغانستان با ابراز تأسف از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه، افزود: افغانستان در خط اول مبارزه با گروه‌های تروریستی طالبان، القاعده و داعش بوده و برای ریشه‌کنی پدیده خطرناک تروریسم و افراط‌گرایی نیاز به کمک جدی و عملی همه کشورهای منطقه و جهان است.

به گزارش خانه ملت، طارق شاه بهرامی خواستار تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان شد.

کد خبر 405441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha