دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: «انتقام جویان: جنگ ابدیت» با فروش ۱.۶ میلیارد دلاری در گیشه جهانی به پنجمین فیلم پرفروش تمام دوره‌های تاریخ سینما تبدیل شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌بی‌اس، فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران «روسو» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی که دنباله‌ای بر دو فیلم «انتقام‌جویان» و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» است، در ادامه اکران جهانی خود ۶۱.۸ میلیون در سینماهای آمریکای شمالی و کانادا فروخت و ۲۸۳ میلیون دلار نیز از محل بازارهای بین‌المللی کسب کرد و با رساندن مجوع فروش جهانی خود به ۱.۶ میلیارد دلار به عنوان پنجمین فیلم پرفروش سینمای جهان شناخته شد.

این فیلم ابرقهرمانی در هفته‌ میلادی که گذشت با آغاز اکران در سینماهای چین به فروش ۲۰۰ میلیون دلاری دست یافت و این فروش کمک قابل‌توجهی به ثبت این رکود جدید کرد. پیش از این رتبه پنجم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما در اختیار «انتقام‌جویان» قسمت اول از این مجموعه با ۱.۵۱۸ میلیارد دلار قرار داشت.

در حال حاضر «آواتار» و «تایتانیک» از ساخته‌های «جیمز کامرون» به ترتیب با ۲.۷۸۷ میلیارد دلار و ۲.۱۸۷ میلیارد دلار در مکان‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما قرار دارند و رتبه سوم و چهارم نیز به «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»  (۲.۰۶۸ میلیارد دلار ) و «دنیای ژوراسیک» (۱.۶۷۱ میلیارد دلار) اختصاص دارد.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» سریع‌ترین فیلم در سینماست که به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است. این فیلم همچنین رکورددار فروش آغازین سینمای آمریکا و جهان نیز هست.

«رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»،‌«اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن« از بازیگران اصلی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هسند.

کد خبر 405431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha