همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه گفت: شیطنت، فریبکاری و قابل اعتماد نبودن آمریکا در جهان مشهود است و کشورهای دیگر نیز آن را پذیرفته اند و اثبات شده است که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

 محمد علی جعفری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری روز یکشنبه در جشنواره ملی بسیج با عنوان بسیج همگام با کشاورز در مجموعه فتح المبین اظهار داشت: دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب، تهدیدهای جدی در زمینه اقتصاد، امنیت و سیاست را علیه مردم ما در پیش گرفته است ما درگیر با نظام سلطه هستیم و همین ظلم ستیزی و ایستادگی مردم ایران مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، ایران را هدف قرار داده است.

جعفری تصریح کرد: ظالم و شیطان بزرگ در جهان امروز آمریکاست که با تسلط بر مسائل سیاسی و اقتصادی و نظامی در جهان به دنبال توسعه قدرت و منافع خود در جهان است و هیچ رحمی به مردم و محرومان جهان نمی کند.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: دشمن، امروز روی مسائل اقتصادی تمرکز کرده است و شاهد جنگ اقتصادی علیه ایران و مردم هستیم.

جعفری در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که در مقابل این تهدیدات، اجرای دستور و فرمایش رهبری در ابتدای سال موثر بوده است و بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی چاره ساز است.

فرمانده سپاه افزود: یک غفلت راهبردی وجود دارد و آن اینکه برخی به جای توجه به توانمندی داخلی، نگاه به بیرون دارند؛ این در حالی است که نباید فقط به خارج نگریست، بلکه نگاه به امکانات داخلی و ظرفیت های داخلی می تواند مشکلات را رفع کند.

جعفری ادامه داد: این غفلت و عدم برنامه ریزی مناسب در عرصه کشاورزی که دولت های گذشته به پیشرفت صنعتی روی آوردند و از کشاورزی غافل شدند باعث شد تا دشمنان امروز قادر باشند اهرم تحریم خود را بر ملت افزایش دهند و در بسیاری جاها مردم را محروم کنند.

وی گفت: بهانه دشمن در بخش توسعه انرژی هسته ای جمهوری‌اسلامی و تهمت ساختن بمب اتم توسط کشورها، بهانه ای شده است که با فشار به ایران ما را از پیشرفت های بیشتر در انرژی صلح آمیز هسته ای بر حذر دارند و دور کنند و نتیجه آن مذاکرات برجام شد.

جعفری اضافه کرد: توافق برجام به جای اینکه مانعی باشد برای رفع تحریم ها، بستری برای نهادینه کردن تحریم ها علیه کشورمان شد.

وی افزود: خروج امریکا از برجام با هدف شکستن مقاومت مردم ما انجام گرفت، اما این یک موضوع جدید در تهدیدات استکبار علیه ایران اسلامی نبوده است .

فرمانده سپاه افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج این تهدیدات و مقابله با دشمنان است که مقام‌ معظم رهبری ترسیم کردند و متاسفانه تفاوت مبنایی در دیدگاه ها در کشور و نظر برخی باعث شده است تا این موضوع به طور کامل در کشور اجرایی نشود.

سرلشکر جعفری همچنین گفت: امروز رهبری عزیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سپاه و بسیج انتظار دارند و بسیج و مردم با برنامه ریزی دقیق می توانند این توقع رهبری را به جا آورند و در عرصه خود کفایی، استفاده از توان داخلی با خدمتگذاری بسیج به مردم قابل انجام است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نگاه برخی از مسئولان به خارج و نظریات آنهاست، به سخنان یک اقتصاددان سوئیسی اشاره می‌کنم که می‌گوید «پس از خروج ترامپ از برجام، هیچ اتفاق سریع و‌ منفی برای ایران رخ نخواهد داد. ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده و موفقیت هایی داشته است. خروج ترامپ از برجام هدیه ای به ایران است. مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غربند و نمی‌خواهند بپذیرند که غرب فایده ای برای اقتصاد ایران ندارد. اولویت ایران پس از خروج امریکا از برجام باید استقلال از غرب باشد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما با نگاه به داخل هیچ نیازی به کشورهای غربی و اروپایی نخواهیم داشت افزود: ولی متاسفانه او‌ (کارشناس سوئیسی) درست می‌گوید؛ نگاه برخی مسئولان ما به خارج است که امیدواریم اتفاقات اخیر منجر به اعتماد نداشتن به غربی ها و حتی اروپایی ها شود که زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود و مرکل (صدراعظم آلمان) دیروز اعلام کرده نباید انتظار مقابله با امریکا از اروپا داشت.

سرلشکر جعفری در پایان سخنانش در این نشست گفت : اروپایی ها بارها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های امریکا بایستند. حالا به هر ترتیب، فرصتی به اروپا داده شده اما باید تضمین بدهند که بعید می‌دانیم تضمین بدهند و در آن صورت باید مسیر خودکفایی ملی و صنعت هسته ای را با ظرفیتهای داخلی دنبال کنیم.

در پایان نشست این همایش همچنین سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین موارد مربوط به طرح اعتلای کشاورزی توسط بسیج را توضیح داد.

فرمانده کل سپاه در حاشیه نخستین جشنواره ملی بسیج همگام با کشاورز در جمع خبرنگاران گفت: بسیج درطرح ملی همگام با کشاورز تصدی گری نمی کند بلکه شرایط را برای حضور و مشارکت مردم آماده می کند.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری افزود : در این طرح ملی ، حضور بسیج مردمی و حمایت مسئولان می تواند به خود کفایی در چهار محصول استراتژیک در کشور منجر شود.

وی تصریح کرد سپاه و بسیج در این طرح تصدی گری نمی کنند بلکه شرایط را برای حضور ، مشارکت مردم و انتقال تجارب به کشاورزان آماده می کنند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: انتظار ما از مسئولان حمایت از این طرح است تا بوسیله بسیج، مردم و کار علنی که در این طرح صورت گرفته بتوانیم افزایش بهره وری تولید را در سراسر کشور داشته باشیم.

کد خبر 405343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha