همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج مستضعفین در همه عرصه ها آمادگی کمک به دولت را دارد و تلاش می کنیم تا توانمندی های مردم کشورمان به امر خودکفایی کمک کند.

غلامحسین غیب پرور

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور روز یکشنبه در جشنواره ملی بسیج با عنوان بسیج همگام با کشاورز اظهار داشت: طرح همگام با کشاورز یکی از موضوعاتی است که فرماندهی سپاه شخصا دنبال کردند و از سازمان بسیج و بسیج در این زمینه مطالبات جدی دارند.

وی افزود: ایران یک کشور در حال جنگ اقتصادی است و با اتفاقات اخیر و خروج آمریکا از برجام باید استقلال خود را حفظ کنیم و در عرصه های مختلف به ویزه عرصه کشاورزی خودکفا باشیم.

غیب پرور گفت: کشوری که نتواند امور خودش را به پیش ببرد محکوم به فنا است. ایران اسلامی نباید با این همه نعمات و امکانات مستقل، به خارجی ها نیاز داشته باشد.

وی افزود: همه باید همت کنیم و ایران را در همه جهات خودکفا کنیم. بسیج در تمام عرصه ها برای کمک به دولت اعلام آمادگی کرده است. هشت طرح بزرگ در بسیج به عنوان طرح اعتلای بسیج نامگذاری شده و خودکفایی در پنج کالای استراتژیک کشاورزی در یک طرح چهار ساله در 40 هزار روستای کشور باید در این طرح اجرا شود‌.

محمد رضا جهانسوز، رئیس بسیج مهندسان کشاورزی نیز در این نشست گفت: بومی سازی محصولات غذایی بر اساس الگوی اسلامی یک ضرورت است و باید در زمینه خودکفایی در محصولات راهبردی بر تولید داخلی تکیه کنیم.

وی ادامه داد: میزان وابستگی ما در محصولات کشاورزی خارجی باید تقلیل یابد و واردات آن به کشور با خودکفایی کاهش پیدا کند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه مربوط به خدمات نخبگان و مهندسان بسیجی در بخش کشاورزی از سراسر کشور افتتاح و از کشاورزان بسیجی نمونه در این مراسم تجلیل شد.

کد خبر 405341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha