همشهری آنلاین: حسن روحانی رییس جمهوری گفت: اگر پنج کشور دیگری که در توافق هسته‌ای همراه ما بودند به تعهد خود عمل کنند و تضمین دهند منافع ایران با ادامه برجام محقق می‌شود، این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری ایران در نشست مشترک خبری با 'ماتریپالا سریسینا' همتای سریلانکایی خود و پس از امضای 5 سند همکاری میان دو کشور، اظهار داشت: اساس سیاست خارجی بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین المللی است و بسیار خوشحالیم که ایران در هرگونه توافقی که امضا کرده به تعهدات خود پاییند بوده است.

دکتر روحانی گفت: متاسفیم یکی از کشورهای 1+5 یعنی آمریکا توافق مهم هسته ای که مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته را نقض و اعلام کرد از توافق خارج می شود.

رییس جمهوری این اقدام آمریکا را ' به معنای زیرپاگذاشتن اخلاق، سیاست و راه صحیح دیپلماتیک و مقررات بین المللی' ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که پنج کشور دیگر که در این توافق همراه ما بوده اند به تعهد خود عمل کنند و به طرف ایرانی تضمین دهند منافع ایران با ادامه برجام محقق خواهد شد، این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

 

 

کد خبر 405321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha