همشهری آنلاین: خارج شدن آمریکا از برجام موضوعی بود که از همان روز اول با واکنش نمایندگان همراه شد و چند تن از نمایندگان اصولگرا با آتش زدن برجام به این اتفاق واکنش نشان دادند. پای این حاشیه‌ها به جلسه علنی یکشنبه-۲۳ اردیبهشت-مجلس نیز کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن درنشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 79 گفت: مردم کشور ما پیش و پس از پیروزی انقلاب هستی و جوانان خود را به انحای مختلف در هواپیمای ایرباس و کودتا و حوادث دیگر از دست داده و به آتش کشیده شدند. در جلسه علنی هفته گذشته مجلس، پرچم این کشور که نماد حاکمیت آمریکا بود در نهایت تنفر از حاکمیت آمریکا به آتش کشیده شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه برخی از نمایندگان بگویند به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا منطق عقلانی نداشته و در فرهنگ اسلامی وجود ندارد و یا اینکه عقده گشایی است قابل قبول نیست. از ابتدای این مجلس اصل بر این گذاشته شد که تحمل اظهارات هر نماینده‌ای که از هر جریانی پشت تریبون قرار گرفت را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: قرار نیست چنین برخوردی با مسائل شود، کاش آنهایی که به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا را توهین تلقی می‌کنند به حرف‌های توهین آمیز هفته گذشته رئیس جمهور نادان آمریکا علیه ملت ایران نیز توجه می‌کردند البته ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم ضمن اینکه این صحبت‌ها و حرف‌ها نباید پوششی شود که اقدامات بد و نامیمونی علیه ملت ایران انجام شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متأسفانه هفته گذشته رفتار وزیر فعلی نفت سبب شد که ما متهم به پرداخت 18 میلیارد دلار شویم.

  • پزشكيان:رهبري موضوع برجام را رصد كرده است

در ادامه این جلسه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر انسجام و وحدت از همه مسائل مهمتر است. برجام بحثی نیست که در مجلس پاره شود زیرا شورای عالی امنیت ملی و رهبری موضوع را رصد کرده و با قدرت تصمیم‌گیری می‌کنند و ما نباید از طرف خود کاری انجام دهیم.

  • حاجي بابايي:برجام متعفن را دفن كنيد

همچنين به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  در تذکری خطاب به نمایندگان مجلس و دولت درخواست کرد: دولت و مجلس تلاش کنند از محل گرانی ارز و وضع نامناسب اقتصادی، متناسب‌سازی حقوق میلیون‌ها نفر از مردم را اجرایی کنند. در شأن مجلس و دولت نیست که افزایش حقوق‌ها را طوری تنظیم کنند که فردی که بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد با افزایش شش درصدی بیش از یک میلیون تومان افزایش حقوق داشته باشد و فردی که حدود دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد کمی بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان حقوقش اضافه شود. مشکل اساسی امروز کشور این مسائل است.

این نماینده مجلس در تذکری دیگر، افزود: از همه مقامات کشور می‌خواهم جنازه برجام را هر چه زودتر دفن کنند تا بوی تعفن آن به محیط زیست آسیب نزند.

وی در پایان گفت: قرار بود برجام برای جوانان اشتغال ایجاد کند، مشکل معیشت مردم را حل کند و اقتصاد کشور را رونق دهد اما حالا به هر دلیلی مرده است و رییس‌جمهور آمریکا نیز تیر خلاص را به آن زد.

 

 

کد خبر 405317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha