یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران از ارسال پرونده شهردار شدن محمدعلی افشانی، شهردار منتخب تهران به وزارت کشور برای دریافت تأییدیه‌ها خبر داد.

محسن هاشمی، رئيس شوراي شهر تهران، ري و تجريش پس از انتخاب سيد محمدعلي افشانی به عنوان شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده آقای افشانی را به عنوان شهردار منتخب تهران برای آقای رحمانی فضلی وزیر کشور فرستاده‌ام. از الان تایید صلاحیت افشانی بر عهده وزیر کشور است تا حکم هم توسط ایشان صادر شود و بر اساس قانون، وزیر کشور 20 روز فرصت دارد که این حکم را امضاء کند اما از آنجا که در حال حاضر افشانی معاون وزیر کشور است انتظار داریم این حکم زودتر امضاء شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد ابهام در تایید صلاحیت افشانی گفت: یکی از دلایل انتخاب افشانی احتمال 100 درصدی تاییدشان بود. چرا که افشانی در حال حاضر معاون عمرانی وزیر کشور است و به نظر می‌رسد صلاحیت داشته که این سمت را دارد.

او گفت: جلسه بعدی شورای شهر تهران یکشنبه 30 ارديبهشت خواهد بود و امیدواریم تا آن موقع بررسی وزارت کشور درخصوص تأیید شهردار تهران به اتمام رسیده باشد و بتوانیم جلسه را با حضور شهردار جدید برگزار کنیم.

محسن هاشمي در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ تأییدیه سلامتی از شهردار آینده گفت: شما قبلا هم این شوخی را مطرح کرده‌اید و به آن پاسخ نمی‌دهم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر تهران در مورد اخذ میثاق‌نامه از شهردار آینده نیز اظهار کرد: در جلسات هم‌اندیشی بحثی در مورد این‌که از شهردار جدید میثاق‌نامه گرفته شود یا نه نداشته‌ایم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا تصمیمات شورا در جلسه‌هاي هم‌اندیشی و پشت درهای بسته انجام می‌شود، گفت: به نظر من این سوال سفسطه‌انگیز است؛ چرا که در مجلس و یا هر جمع مشورتی و تصمیم گیرنده‌ای فراکسیون‌هایی وجود دارد که با هم جلسات هم اندیشی برگزار می‌کنند، در جلسات هم اندیشی شورا هم در مورد همه مسائل و تصمیم گیری‌ها صحبت می‌شود تا بررسی‌ها کاملا آگاهانه باشد و حالا که شورای شهر یکدست است و جلسات هم اندیشی نیز یکدست برگزار می‌شود، شما فکر می‌کنید که شفاف نیستیم. در حالی‌که این جلسات کاملا دموکراتیک است و همه هم از آن آگاه هستند و این صحبت شما درست نیست.

هاشمی در مورد معیار اصلی انتخاب شهردار نیز گفت: با 28 نفر شروع كرديم و در ابتدای راه هشت نفر انصراف دادند و با بیست نفر باقیمانده برنامه‌ریزی كرديم اما نهایتا هفت نفر باقی ماندند و از آن هفت نفر هم سه نفر انصراف دادندو در نهایت می‌بایست دو نفر را از بین چهار نفر انتخاب کرد که دست آخر نیز یک نفر انتخاب شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جلسه امروز شورای شهر یک فوریت الزام شهرداری تهران برای اخذ پیوست پداوند غیرعامل طرح‌های عمرانی که توسط 12 نفر امضاء شده بود، به تصویب رسید.

رئيس شوراي شهر تهران درمورد تاثیر خروج آمریکا از برجام در قراردادهای شهرداری نیز گفت: این موضوع هیچ ربطی به شورای شهر ندارد. چرا که قراردادهای شهرداری در حوزه شورای شهر نیست اما باید بگویم عمده فاینانس‌های شهرداری از کشور چین است.

او در مورد چرایی غیبت افشانی در شورا پس از انتخابش به عنوان شهردار گفت: از افشانی دعوت نکردیم و قرار هم نبود که در این جلسه باشند.

کد خبر 405312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha