یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه بوستون داینامیکز روباتی طراحی کرده‌است که شاید بتوانید پیش از او پا به فرار بگذارید،‌اما این روبات نیز می‌تواند به راحتی پشت سرتان دویده و تعقیبتان کند.

روبات

براساس گزارش لايوساينس،‌ اين شركت روباتيك در ويديويي كه به تازگي در يوتيوب منتشر كرده، توانايي‌هاي باورنكردني روباتي شبه‌انساني به نام اطلس را در دويدن نمايش مي‌دهد، مهارتي كه شباهت زيادش به دويدن انسان،‌ باعث ترسناك جلوه دادن اين روبات شده‌است. اين رويات روي زميني پوشيده از چمن با پس‌زمينه‌اي از چند درخت و خانه درحال دويدن است. 

روبات

در اين ويديو، به جز مهارت آزاردهنده اطلس در دويدن،‌صداي مفاصل و موتورهاي اين روبات نيز ترسناك به نظر مي‌رسد و خبر از نزديك‌شدن به آينده‌اي را مي‌دهد كه شايد روبات‌ها در آن بر انسان‌ها مسلط خواهند بود.

بوستون دايناميكز اطلس را در وب‌سايت خود به عنوان متحرك‌ترين روبات شبه‌انساني جهان معرفي كرده‌است كه مي‌تواند با سرعتي آرام اما با ثباتي بالا به دويدن ادامه دهد. اطلس در اين فيلم تا نزديكي كنده درختي مي‌دود و پيش از كنده متوقف مي‌شود، زانوهايش را خم كرده و دستانش را بالا مي‌برد و به آرامي از روي كنده مي‌پرد و به آرامي و در نهايت تعادل روي زمين فرود مي‌آيد.

روبات

اين اولين ويديويي است كه اطلس را در حين دويدن آزادانه در فضاي طبيعي نشان مي‌دهد. اين آزمايش به منظور نمايش توانايي حفظ تعادل و توانايي مسيريابي و حركت روبات در فضاهاي طبيعي كه معمولا سطوحي نرمتر از فضاهاي سرپوشده دارند انجام گرفته است.

کد خبر 405303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha