چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی بیش از ۳۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت معتبر و برتر در منطقه شده و به یک قدرت متوازن کننده سیاست ها در سطح جهان تبدیل شده است.

حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار حسین سلامی در روز سه شنبه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: فرهنگ دفاع مقدس تولید ادبیات و آموزه های جدید در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی را در پی داشته است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: به کمک فرهنگ دفاع مقدس توانستیم ساختار نظامی ایران را در حد ایستادگی در مقابل تمام قدرت های بزرگ جهانی تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ تمام نشده بلکه صورت آن به نام های فتنه های داخلی، فشارهای اقتصادی و سیاسی به عنوان راهبردهای جدید دشمن به کار گرفته شده است.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بازدارنده ملت ایران شد، گفت : همه جهان متوجه شدند ایران شکست ناپذیر بوده و به تنهایی قادر است از استقلال و آزادی خود دفاع کند و این به برکت روح ایثار و ثبات قدم امام راحل و رهبر معظم انقلاب دردوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است.

سردار سلامی افزود: امروز جنگ به حاشیه دریای مدیترانه و دریای سرخ کشیده شده و این مساله حکایت از آن دارد که روز به روز سیطره دشمنان کاهش یافته و بسط و منشور انقلاب اسلامی برای بازیابی و عظمت مسلمانان افزایش یافته است.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز آمریکا به فقدان استراتژی در منطقه، به خصوص در سوریه دچار شده و به خاطر همین عملیات های نظامی این کشور مبتنی بر یک راهبرد نیست و یک عملیات کور است.

سردار سلامی افزود:« به اذعان رئیس جمهوری آمریکا، این کشور بیش از 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه اقتصادی کرده اما هیچ منفعت سیاسی نبرده است و این یعنی کاهش و زوال یک قدرت چرا که نمی تواند تحول ایجاد کند.»

وی با اشاره به محصولات هنری و انتشارکتاب در حوزه دفاع مقدس گفت: آنچه امروز در اختیار داریم محصول انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هر چه بنویسیم و معارف دفاع مقدس را به نسل جدید و آینده منتقل کنیم، این تاریخ مانند نهضت عاشورا قله می سازد و از فراز آن چشمه های جوشان به جامعه سرازیر می شود.

سردار سلامی اظهار کرد: اگر ملت ایران از هیچ تهدیدی نگرانی ندارد به خاطر این است که این کشور در سخت ترین و نابرابرترین شرایط شکست را به آمریکا و متحدانش تحمیل کرده است.

وی با بیان این که امروز ما قدرت شناخته شده و معتبر در دنیا هستیم، افزود: کشور ما امروز به تنهایی تمام نیازهای راهبردی و تاکتیکی خود را در سطح جنگ با قدرت های امروزی تامین می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان ناآگاه در منطقه که سرپل سیاسی و نظامی آنها هستند بدانند که ایران اسلامی در مقابل خطرناک ترین سناریوی تهدید آماده شده است.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به جغرافیای سیاسی جنگ تحمیلی، می بینیم در آرایش سیاسی تمام قدرت های بزرگ و متوسط دنیا از متحدان واقعی رژیم بعثی بودند اگر چه در جغرافیای نظامی منطقه خلیج فارس و کشور عراق و ایران را شامل می شد.

وی گفت: مدیریت سیاسی جنگ در سطح استراتژیک در دست آمریکا یی ها بود و برای هر یک از کشورها از جمله شوروی نقش تعیین می کردند.

سردار سلامی با اشاره به پشتیبانی های نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی قدرت های بزرگ جهان و برخی سران کشورهای منطقه از رژیم بعثی عراق، اظهار کرد: ارتش عراق که در ابتدای جنگ بیش از 12 لشکر نداشت در اواخر جنگ به 90 تیپ و دهها لشکر نظامی مجهز شد و به چهارمین لشکر درمقیاس جهانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: آمریکا یی ها نیز مستقیما صحنه جنگ را از خشکی به دریا کشاندند تا بتوانند با قطع صادرات نفت ایران اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تشریح جنگ تحمیلی گفت: این جنگ به عنوان طولانی ترین جنگ در قرن بیستم ثبت شد و در عین حال در مقیاس جهانی جزو نابرابرترین جنگ ها قلمداد شد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق به دنبال تجزیه بخشی از سرزمین ما بود و این اهداف جغرافیای سیاسی و نظامی جنگ را ایجاد کرده بود.

سردار سلامی از هشت سال دفاع مقدس با عنوان اعجاز یاد کرد و گفت: دشمنان به دنبال این نظریه بودند که امکان انقلاب و امکان زیست مستقل خارج از اراده قدرت ها وجود ندارد و البته در شرایطی که هنوز ارکان انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود راهبرد مهار انقلاب را در درون مرزهای جغرافیایی ما دنبال کردند.

وی افزود: در ادامه انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس مردم ما نظریه های دشمنان را عوض کردند و نشان دادند که اگر ملتی تحت ولایت یک فقیه جامع الشرایط پا به عرصه بگذارد، قدرت ایمان تمام شرایط فیزیکی را عوض خواهد کرد.

سردار سلامی افزود: جنگ تحمیلی با اراده مردم و ایمان اداره شد و قدرت نفوذ ناپذیری را در کشور ایجاد کرد و جنگ با تحمیل اراده سیاسی ملت ایران بر همه قدرت ها و متحدان آنها به پیروزی رسید و این حقیقت در زمان و جغرافیای دفاع مقدس محدود نخواهد شد، چرا که دفاع مقدس تولید ادبیات و آموزه های جدید را به دنبال دارد.

کد خبر 405013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha